בניגוד לבקשת המשטרה: החייל החשוד בתקיפת המג"ד שוחרר למעצר בית

על פי הוראת בית המשפט, החייל מהשומרון שנחשד במעורבות באירוע תקיפת מג"ד צנחנים ועוד שלושה לוחמים בחווארה, ישוחרר למעצר בית, בניגוד לבקשת המשטרה להארכת מעצרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/22 12:50 כו בתשרי התשפג

בניגוד לבקשת המשטרה: החייל החשוד בתקיפת המג"ד שוחרר למעצר בית
פעילות צה"ל, צילום: דובר צה"ל

האירוע החמור בחווארה: בלילה שבין רביעי לחמישי תקפו מתיישבים באמצעות גז מדמיע את כוחותינו, ביניהם מפקד גדוד 202 בצנחנים ועוד שלושה לוחמים. הרמטכ"ל, אביב כוכבי גינה את התקיפה, ובמערכת הפוליטית תקפו גם הם את הפורעים ועמדו לצד חיילי צה"ל. המשטרה פרסמה לאחר שעות ספורות כי נעצר חשוד בתקיפה, חייל צה"ל מהשומרון. היום (ו') הורה בית המשפט השלום לשחרר את החייל למעצר בית, בניגוד לבקשת המשטרה להארכת מעצרו.

בתוך כך, שני עצורים נוספים הובאו לבית המשפט השלום ודיון בעניינם יתקיים במהלך היום. אחד מהעצורים נעצר בעקבות הפגנת מחאה כנגד הטרור בכפר חווארה שהתקיימה לפני כעשרה ימים במהלך חול המועד סוכות. 

חילי טרופר על תקיפת לוחמי צה"ל בחווארה: לא מייצג את כולם, זה מיעוט

בראיון לגלי צה"ל הבוקר (ו'), התייחס שר התרבות והספורט, חילי טרופר, לתקיפה וטען כי היא מייצגת מיעוט בקרב המתיישבים ביהודה ושומרון. "מה קרה שלשום היה חריג מאוד ולא מייצג את כל המתנחלים - ושמענו גינויים מרובם. זה מיעוט, אבל העובדה שיש כאלה שמרימים יד על לוחמי צה"ל זו עבריינות ובושה וצריך לעצור את זה", אמר טרופר.

שר התרבות והספורט חילי טרופר

שר התרבות והספורט חילי טרופר צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

כתוצאה מהתקיפה, כך על פי צה"ל, נפגעו מפקד הגדוד ולוחם נוסף. על פי הטענות, המתיישבים ריססו בגז שני לוחמים נוספים, מאוחר יותר, בצומת תפוח. "צה"ל מגנה בכל תוקף את האלימות שהופעלה כנגד הלוחמים. אלימות כנגד כוחות הביטחון היא התנהגות עבריינית, הדורשת מיצוי דין. פגיעה בלוחמי צה״ל על ידי מתיישבים, המוגנים על ידם, היא התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות", מסרו בדובר צה"ל.