פיגוע דקירה: ישראלי נדקר במזרח ירושלים, המחבל נוטרל

צעיר ישראלי במצב קשה לאחר שנדקר על ידי מחבל במזרח ירושלים. המחבל הספיק לברוח, אך בהמשך נתפס על ידי כוח משטרה ונורה. המחבל נלקח לבית חולים במצב בינוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/22 18:46 כז בתשרי התשפג

פיגוע דקירה: ישראלי נדקר במזרח ירושלים, המחבל נוטרל
זירתה הפיגוע בשכונת רמות בירושלים, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

גל הטרור ממשיך. במהלך השבת בסמוך לשעה 16:15, התקבל במשטרה דיווח על  דקירה של הולך רגל בכביש בר לב- ששת הימים בירושלים. הפצוע, צעיר ישראלי פונה לבית החולים שערי צדק כשהוא במצב קשה. המחבל דקר את עובר האורח באמצעות סכין והצליח להימלט מהמקום. 

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

השוטר זיהה את המחבל וירה

בהמשך, שוטר מתחנת שלם של מחוז ירושלים זיהה את המחבל החשוד בדקירה עם חפץ בידו במגרש משחקים באיזור שייח׳ ג’ראח. השוטר ביצע אחריו מרדף שבמהלכו החשוד הסתובב לכיוונו עם חפץ בידו. השוטר שחש סכנת חיים ביצע ירי וניטרל אותו. ברשת הופץ סרטון מהמקום בו נראה השוטר מכוון את נשקו לעבר המחבל המנוטרל כשברקע נשמעים קולות ילדים צועקים.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, שיבח את כח המשטרה ממחוז ירושלים שהביא לניטרול המחבל שביצע את פיגוע הדקירה היום בדרך בר לב בירושלים: "מרגע הדיווח על הפיגוע בירושלים פעלו שוטרי מחוז ירושלים במטרה להביא למעצר מהיר של המחבל בכדי למנוע ממנו להמשיך לדקור יהודים ברחבי העיר ולהביא למעצרו . אני רוצה לשאת תפילה להחלמת הפצוע מהפיגוע ומי ייתן וייתגבר על הפציעות במהרה. שיידע כל מחבל כי דמו בראשו וכי ידה הארוכה של משטרת ישראל תגיעה אליו. אני מבקש שוב לחזק את ידי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הנמצאים כבר שבועות ארוכים בכוננות גבוה ושומרים על בטחון הציבור בעיר".

התחממות בטחונית במזרח ירושלים

התפרעויות נרשמו גם בשכונות מזרח ירושלים. בשכונות ואדי ג'וז וא-טור פסטיניים ידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות של משטרת ישראל. בשכונת הר חומה הותקפו בתי תושבים יהודים. פורעים ממזרח ירושלים זרקו אבנים לעבר בתי התושבים.