גנץ על מינוי הלוי: "חשיבות גבוהה ליכולת לשמור על הביטחון"

שר הביטחון נפגש עם הרמטכ"ל המיועד ודנו בנושאים שונים שעל הפרק עם כניסתו הצפויה לתפקיד: "הרצי הוא קצין מצויין, מנוסה ובעל כישורי הנהגה ורוחב יריעה שיסייעו לו לקדם את צה"ל ואת ביטחון ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/22 16:39 כח בתשרי התשפג

גנץ על מינוי הלוי: "חשיבות גבוהה ליכולת לשמור על הביטחון"
צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון

רמטכ"ל חדש לצה"ל: הממשלה אישרה היום (א'), את מינויו של אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל המינוי ייכנס לתוקף ב-17 בינואר 2023, לאחר השלמת הליך חפיפה מסודר. שר הביטחון, בני גנץ קיים פגישת עבודה עם סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי, עם אישור מינויו כרמטכ"ל ובה דנו בנושאים שונים שעל הפרק עם כניסתו הצפויה לתפקיד.

״בתום תהליך סדור ומעמיק הממשלה אישרה היום את הצעתי למנות את אלוף הרצי הלוי לרמטכ״ל ה- 23. הרצי הוא קצין מצויין, מנוסה ובעל כישורי הנהגה ורוחב יריעה שיסייעו לו לקדם את צה״ל ואת ביטחון ישראל והאתגרים שלפתחנו בכל אחת מזירות הפעולה ולהמשיך בתהליכים החשובים שקידם ומקדם  הרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי. אני סומך עליו ומאחל לו הצלחה רבה. למינוי יש חשיבות גבוהה ליכולת לשמור על הביטחון, על הרציפות הפיקודית של צה״ל ובניין הכוח. אני מברך על כך שהשלמנו את התהליך״, אמר גנץ.

לפיד: "האלוף הלוי מצטרף היום לשרשרת ארוכה של מפקדים חושבים ונועזים"

בסיום ישיבת הממשלה חזר ראש הממשלה ותייחס למינוי הלוי: "המרכיב הקריטי בעוצמה הישראלית הוא איכות הלוחמים והמפקדים של צה"ל. האלוף הלוי מצטרף היום לשרשרת ארוכה ומובחרת של מפקדים חושבים ונועזים, שידעו להצעיד קדימה את צה"ל".


 
"עוד יהיה זמן לפרידה מהרמטכ"ל היוצא רב אלוף אביב כוכבי, אבל הוא יחתום בינואר פרק מפואר בספר החיים הזה. אי אפשר בלי לציין את תרומתו האדירה לבטחון ישראל, לאיכותו של צה"ל, ולעוצמתה של המדינה. בשם כל ממשלת ישראל, אנחנו מאחלים בהצלחה לאלוף – עוד מעט רב אלוף - הרצי הלוי".

הנשיא הרצוג: "הרצי, הצלחתך - הצלחת מדינת ישראל"

נשיא המדינה בירך את הרמטכ"ל הנכנס וכתב: "איחולי הצלחה לאלוף הרצי הלוי, עם אישור מינויו לתפקיד הרמטכ״ל ה-23 של צה״ל. קצין ומפקד מצוין ועתיר הישגים שאותו ואת משפחתו העוסקת מזה דורות בצרכי ציבור באמונה אני מכיר ומוקיר שנים רבות. צה״ל, צבא העם חשוב ויקר לכולנו. הרצי, הצלחתך - הצלחת מדינת ישראל".

גם הרמטכ"ל הנוכחי, רב אלוף אביב כוכבי בירך: "אני מברך על אישור הממשלה את מינויו של אלוף הרצי הלוי לרמטכ״ל ה-23 של צה״ל. הרצי ואני מכירים שנים רבות, במהלכן הכרתי קצין אמיץ, מקצועי ומוכשר. הרצי הוא קצין מצוין ומנוסה ואני בטוח כי ימשיך להוביל את צה״ל קדימה, נוכח האתגרים הצפויים. אני מאחל לו הצלחה רבה".