"שם נרדף לגאונות": המוזיאון שבונים לזכר אלברט איינשטיין

ראש הממשלה החליפי שיתף כי מחר תאושר בממשלה הצעתו להקמת מוזיאון לאומי לזכר אלברט איינשטיין. בנט: "בכל העולם, הוא שם נרדף לגאונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/22 21:36 כז בתשרי התשפג

"שם נרדף לגאונות": המוזיאון שבונים לזכר אלברט איינשטיין
אלברט איינשטיין, צילום: shutterstock

סופסוף הנצחה משמעותית לאלברט איינשטיין. ראש הממשלה החלופי, נפתלי בנט שיתף היום בחשבון הטוויטר שלו כי מחר תאושר בממשלה הצעתו להקמת מוזיאון לאומי לזכרו של אחד מגדולי המדענים היהודים בהיסטוריה, אלברט איינשטיין. "מחר אני מגשים חלום קטן שלי".

אלברט איינשטיין

אלברט איינשטיין צילום: shutterstock

"אלברט איינשטיין הוא הנכס, המותג החזק ביותר בעולם"

"בכל העולם, בסין, בהודו, בארה"ב ובכלל, אלברט איינשטיין הוא שם נרדף לגאונות ואנחנו לא מנצלים את זה?!" כתב בנט ושיתף איך הרעיון בכלל התחיל: "בהיותי ראש הממשלה, סיפרו לי שאלברט איינשטיין הוריש במותו לאוניברסיטה העברית את הארכיון שלו ואת כל כתביו. שאלתי מה אנחנו עושים עם זה, ונעניתי שיש ארכיון". כותב בנט ומוסיף: "אמרתי לחבריי השרים שאלברט איינשטיין הוא הנכס, המותג החזק ביותר בעולם שמסמל חכמה, מדע וגאונות, ושבעצם אנחנו יושבים על אוצר של זהב, אך מחביאים את זה"

המוזיאון יוקם בעלות של 41 מיליון שקלים

היום (ז') אישר בנט כי מחר הממשלה תאשר את הקמת המוזיאון בעלות של 41 מיליון שקלים וכתב: "בני נוער ישראלים יוכלו לקבל השראה ממנו, וגם תיירים ומדענים מכל העולם. אני מקווה שמוזיאון איינשטיין יוסיף עוד נדבך של משיכה לעיר הבירה שלנו, ירושלים".