"כועסת על הרבה דברים" שקד במתקפה על בנט: סיכל הקמת ממשלת ימין

שרת הפנים איילת שקד התראיינה היום וסיפקה שלל הצהרות, בין היתר על ראש הממשלה לשעבר: "בנט נתן את השלטון ללפיד על מגש של כסף". שקד גם העבירה מסר לשרה נתניהו: "תשימי את הדברים והרגשות האלה בצד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/22 20:49 כה בתשרי התשפג

שקד במתקפה על בנט: סיכל הקמת ממשלת ימין
בנט ושקד, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

איילת שקד נגד נפתלי בנטשרת הפנים התראיינה היום לעמית סגל ולראשונה סיפרה על האירועים המרכזיים והמתחים שהיו לה עם ראש הממשלה והפרטנר הפוליטי שלה נפתלי בנט. בין היתר תקפה שקד את החלטת בנט להעביר את השלטון ללפיד: "בנט נתן את השלטון ללפיד על מגש של כסף וסיכל בכך הקמת ממשלת ימין. כשהתקשר לספר לי על זה אמרתי לו: למה?"

סערת 'הגדה המערבית': "מה שמותר לביבי אסור למנכל מועצת יש"ע"

שרת הפנים התייחסה בראיון לסערת 'הגדה המערבית' אותה תקרית בה בנט הגדיר את יהודה ושומרון, 'הגדה המערבית' בנאום שנאם באנגלית, שקד מספרת כי מיד לאחר הנאום התקשרה אליו: "התקשרתי אליו כשאמר "הגדה המערבית" והוא אמר 'זה מה שהיה כתוב לי, זה לא נורא גם ביבי אמר'. השבתי לו: "מה שמותר לביבי אסור למנכל מועצת יש"ע". והוסיפה: "האנשים שתומכים בנו כואב להם הלב".

שקד התייחסה גם למתיחות שנוצרה בינהם כשהבינה שהשתנו לו סדרי העדיפויות: "בנט אמר שנכנס אדם אחד ויצא אדם אבל אחר אני יצאתי אותו בן אדם", והוסיפה: "נלחמתי על מה שחשוב לימין ולציונות הדתית, אני כועסת על הרבה דברים".

שקד במסר לשרה נתניהו

שקד התייחסה גם למתיחות ארוכת השנים עם שרה נתניהו והעבירה לה מסר: "תשימי את הדברים והרגשות האלה בצד יש לנו מטרה משותפת להקים ממשלה בראשות נתניהו" שקד סיכמה: "אם אנחנו לא עוברים לא תהיה ממשלה ולפיד יהיה ראש הממשלה עוד חצי שנה".

שרה נתניהו

שרה נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תגובת לשכת בנט

לשכת בנט מסרה: רה"מ לשעבר בנט הקפיד עד כה לא להתייחס לקמפיינים. הוא גאה בכך שהיה עקבי בעמדותיו הלאומיות, ושמר על האינטרס הישראלי בכל צומת דרכים, תוך שראה עצמו כראש ממשלה של כל עם ישראל, ולא של מגזר מסוים. האיבה הפנימית מסכנת את ישראל ויש להתגבר עליה, וללמוד לחיות ביחד. על איילת שקד נמסר: "דרכם המשותפת הסתיימה, אך בנט מעריך את איילת שקד ואת תרומתה".