חילי טרופר על תקיפת לוחמי צה"ל בחווארה: לא מייצג את כולם, זה מיעוט

שר התרבות והספורט הבהיר כי המקרה בו הותקפו מג"ד צנחנים ולוחמי צה"ל על ידי מתיישבים בחווארה לא משקף תופעה נרחבת: "מה שקרה שלשום היה חריג מאוד ולא מייצג את כל המתנחלים, שמענו גינויים מרובם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/22 09:06 כו בתשרי התשפג

חילי טרופר על תקיפת לוחמי צה"ל בחווארה: לא מייצג את כולם, זה מיעוט
טרופר, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

תקיפת מג"ד צנחנים על ידי מתיישבים בחווארה: הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה התרחשה בלילה שבין רביעי לחמישי, ובמסגרתה הם יידו אבנים לעבר רכבים פלשתינים. כוח צה"ל בפיקוד מג"ד 202 של הצנחנים, פעל בנקודה על מנת לפזר את הפרת הסדר והותקף באלימות שכללה ריסוס גז על ידי מספר מתיישבים לעברו ולעבר הלוחמים. בראיון לגלי צה"ל הבוקר (ו'), התייחסשר התרבות והספורט, חילי טרופר, לתקיפה וטען כי היא מייצגת מיעוט בקרב המתיישבים ביהודה ושומרון.

"מה קרה שלשום היה חריג מאוד ולא מייצג את כל המתנחלים - ושמענו גינויים מרובם. זה מיעוט, אבל העובדה שיש כאלה שמרימים יד על לוחמי צה"ל זו עבריינות ובושה וצריך לעצור את זה", אמר טרופר.

כוכבי גינה: "אירוע חמור ביותר המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה"

כתוצאה מהתקיפה, כך על פי צה"ל, נפגעו מפקד הגדוד ולוחם נוסף. על פי הטענות, המתיישבים ריססו בגז שני לוחמים נוספים, מאוחר יותר, בצומת תפוח. "צה"ל מגנה בכל תוקף את האלימות שהופעלה כנגד הלוחמים. אלימות כנגד כוחות הביטחון היא התנהגות עבריינית, הדורשת מיצוי דין. פגיעה בלוחמי צה״ל על ידי מתיישבים, המוגנים על ידם, היא התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות", מסרו בדובר צה"ל.

הרמטכ"ל אביב כוכבי

הרמטכ"ל אביב כוכבי צילום: דובר צה"ל

 ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, גינה בחריפות את תקיפת לוחמי צה״ל ורואה בחומרה רבה את ההתנהגות האלימה והעבריינית כפי שהתרחשה אתמול על ידי מתיישבים בחטיבה המרחבית שומרון. הרמטכ"ל קובע כי הפגיעה בלוחמי צה״ל, הפועלים יום וליל לשמירה על ביטחון תושבי המדינה, היא התנהגות בזויה שראויה לכל גנאי. גילוי אלימות כנגד כוחות הביטחון הוא עבריינות בלתי נסבלת המצריכה טיפול מיידי ודורשת מיצוי דין מחמיר.

"מדובר באירוע חמור ביותר, המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעילותם החשובה של לוחמי צה״ל, הפועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל. לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה״ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות על ידי מתיישבים", אמר הרמטכ"ל.