הרב אליהו מבקר את התקשורת: מתנחלים כן, ערבים לא

הרב שמואל אליהו יוצא בטור שכתב נגד ההכללה שעושה התקשורת כנגד המתנחלים, כאשר מנגד מטשטשים את זהותם של אזרחים ערבים גם במקרים של עבירות חמורות: "זה לא במקרה"

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/10/22 22:23 כה בתשרי התשפג

הרב אליהו מבקר את התקשורת: מתנחלים כן, ערבים לא
הרב שמואל אליהו, צילום: אלישע גרוסברג

יש ביו"ש חצי מיליון תושבים. קוראים להם "מתנחלים", יש עוד שלוש מאות וחמישים אלף תושבים יהודים בעוטף ירושלים, גם הם באמת מתנחלים. כשקבוצה קטנה של עשרה אנשים או פחות עושה מעשה שלא יעשה, הכותרת בכל העיתונים הייתה "מתנחלים תקפו חיילים". זה לא במקרה, מישהו ניסח את הידיעה שמכלילה את כל המתנחלים וכל העיתונים השתמשו בתחילה בנוסח שלו, רק אחר כך חלק מהאתרים שינו את הכותרת. 

כולם מבינים שמדובר בערביי ישראל, אבל העיתונים כותבים תושבי צפון

באותו יום התגלתה פרשית ריגול חריפה פי כמה והכותרת שלה בכל העיתונים הייתה. "שלושה תושבי הצפון נאשמים ב"מסירת מידע לאויב". כולם מבינים שמדובר בערביי ישראל, אבל העיתונים כותבים תושבי צפון. משום מה אסור לכתוב במדינת ישראל בעיתון או באתר אינטרנט כי שלשה ערבים ישראלים בגדו במדינה וריגלו עבור החמאס, בוודאי לא בכותרת ראשית.

למרות שמדובר ב"מסירת מידע רגיש בהיקף נרחב ולהצבת סיכון סייבר תשתיתי חמור לחברת סלקום בעת מערכה צבאית עתידית של מדינת ישראל". הם תכננו לשבש את היכולת של מדינת ישראל להערך למלחמה עתידית. עם זאת העיתונים יקראו להם בשמות שונים אבל לא ערבים. למרות שכל הסיבה שבגללה הם מרגלים עבור האויב היא בגלל שהם מגדירים את עצמם באופן רשמי כחלק מהעם של אותו אויב. 

התיאום בין החמאס בעזה לבין ערביי ישראל

הם מזדהים עם שאיפותיהם של הערבים ביו"ש בעזה ובלבנון. הם מנסים לעזור בכל דרך שהיא לאויבים שחרטו על דגלם את השמדתנו. כל מדינת ישראל (חוץ מהמפכ"ל של המשטרה) ראתה בפרעות תשפ"א את התיאום בין החמאס בעזה לבין ערביי ישראל. פרעות שאורגנו על ידי חברי הכנסת של המפלגות הערביות וועדת התיאום העליונה על ערביי ישראל. 

זה לא רק בפרשיית הריגול הזה. זה גם ברצח שמתרחש כמה פעמים בכל שבוע במגזר הערבי. זה קורה כשאנשי פרוטקשן ערבים מציתים עשרות אוטובוסים ומכוניות אשפה. בכל המקרים הללו בעיתונות לא יכתבו "ערבים", מקסימים יכתבו "צעירים". כי זה לא תקני. 

"כאן מותר להכפיש ציבור שלם בלי לתת דין וחשבון"

אותם עיתונים יכתבו בלי שום מצמוץ ש"מתנחלים" עקרו עצי זית למרות שאין לזה שום הוכחה. וכך יכתבו כתבות מכלילות על כל המתנחלים או על כל ה"חרדים". כי כאן מותר להכליל. כי כאן מותרת גזענות. כאן מותר להכפיש ציבור שלם בלי לתת דין וחשבון. 

אנחנו חייבים להילחם בזה. כדאי שנזכור כי פעם זה היה תקני לכתוב "ערבים השתוללו בכבישים או ירו בחתונות". מישהו התאמץ וטרטר את מערכות העיתונים עד שהם החלו לכתוב "צעירים", שחס ושלום לא יהיו "גזענים". מישהו עשה שטיפת מוח לשיח הציבורי בישראל. 

אנחנו יכולים לפעול באותה דרך. אם כולכם תכתבו היום למערכות העיתונים. ליועצת המשפטית לממשלה. לחברי הכנסת. תכתבו היום ותכתבו מחר ותדרשו תשובות ותפנו לפרקליטות, תכתבו השכם והערב על כל חריגה השיח יתחיל להשתנות. 
בשם ה' נעשה ונצליח.