נחתם ההסכם עם המורים: אלו ימי החופש בהם יעבדו המורים

לאחר הסאגה הארוכה נחתם ההסכם בין משרד האוצר להסתדרות המורים | במסגרת ההסכם, שכרם של עובדי ההוראה יועלה בשתי פעימות ויתעדכן לוח החופשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/22 08:03 כה בתשרי התשפג

נחתם ההסכם עם המורים: אלו ימי החופש בהם יעבדו המורים
ליברמן, שאשא ביטון ובן דויד, צילום: דוברות משרד האוצר

הסכם השכר החדש של עובדי ועובדות ההוראה יוצא היום לדרך: בתום שורה של דיונים ארוכים בין משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים חתמו הלילה (בין רביעי לחמישי) שר האוצר, שרת החינוך ומזכ"לית הסתדרות המורים על הסכם בין המדינה להסתדרות המורים.

פרטי ההסכם: שכר וחופשות

שכרם של עובדי ההוראה יועלה בשתי פעימות: הפעימה הראשונה תינתן בינואר 2023 ותכלול גם החזר רטרואקטיבי מאז ספטמבר 2022, והפעימה השנייה תינתן בספטמבר 2023. בנוסף, בחודשים נובמבר ודצמבר 2022 יינתנו מקדמות בסך 1,000 שקלים בחודש לכל מורה.

במסגרת המשא ומתן, סוכם גם על התאמת לוח החופשות. מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האיסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה. השינויים בלוח החופשות יחלו רק בשנת הלימודים תשפ"ד.

פתיחת שנת הלימודים

פתיחת שנת הלימודים | צילום: Gershon Elinson/Flash90

ליברמן, שאשא ביטון ובן דויד בירכו: "אפשר לומר שהחיינו"

שר האוצר, אביגדור ליברמן: ״אני שמח שהצלחנו בתום משא-ומתן ממושך לחתום על הסכם שכר שיעלה את שכר המורים בעשרות אחוזים, יעניק למנהלים גמישות ניהולית, ייתן אפשרות לתגמל מורים גם על מצוינות, השקעה והישגים ולא רק לפי הוותק ויסנכרן ימי חופשה בין אלו של התלמידים לאלו של ההורים".

שרת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון: ״החתימה על הסכם השכר מגיעה לאחר תהליך ממושך ואינטנסיבי שהתקיים לאורך השנה האחרונה. בהחלט אפשר לומר "שהחיינו". פעלנו במטרה לחזק את עובדות ועובדי ההוראה, לייצר יציבות לעוד שנים רבות ולהצעיד את מערכת החינוך קדימה לטובת התלמידים וההורים. ההסכם מחזק את מערך כוח האדם שחווה משבר עמוק בשנים האחרונות. ההסכם משמעותי לטווח הארוך, חיוני למערכת ומחזק את מערך כח האדם שהגיע למשבר עמוק בשנים האחרונות".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "הסכם השכר שהבאנו הוא הישג ענק לציבור עובדות עובדי ההוראה בישראל, שסופסוף מקבלים מהמדינה את ההכרה ואת ההוקרה על עבודתם החשובה ועל תרומתם לחברה הישראלית. אולם זהו רק צעד ראשון בשיקום מעמד עובדות ועובדי ההוראה: אני מתכוונת לפעול לכינון צעדים נוספים רבים, שיש לעשות בכדי להחזיר עטרה ליושנה ולהצעיד את מערכת החינוך ואת מעמד עובדות ועובדי ההוראה אל ראש סדר העדיפויות בישראל".