פותחים את שנת הלימודים | ראש הממשלה למורים: "אתם שורת הרווח הכי גדולה למדינת ישראל"

לרגל פתיחת שנת הלימודים, ראש הממשלה, שרת החינוך ומזכ"לית הסתדרות המורים הגיעו לבית הספר ניצני המדע ברחובות | 177,000 תלמידים יעלו לכיתה א', ו-136,000 יעלו לכיתה י"ב

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/22 07:22 ה באלול התשפב

פותחים את שנת הלימודים | ראש הממשלה למורים: "אתם שורת הרווח הכי גדולה למדינת ישראל"
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

הוסר איום השביתה: אחרי ההסכמות עם ההסתדרות וארגון המורים להבנות עם משרד האוצר - הלימודים ייפתחו היום בתיכונים כסדרם. לרגל פתיחת שנת הלימודים, ראש הממשלה, יאיר לפיד, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הגיעו לבית הספר ניצני המדע ברחובות.

בטקס פתיחת שנת הלימודים, אמר ראש הממשלה כי "אנחנו מאמינים בכם. כל המורים והאנשים סביבכם נמצאים כאן כדי לעזור לכם לגלות את המקום הזה. בשבועות האחרונים דיברו עליכם במונחים של רווח והפסד. יש דבר שמדינה אחת לא יכולה להרשות לעצמה - בורות. הדבר הכי רווחי זה השכלה וילדים לומדים. בכל דרך שנבחן את זה, אתם שורת הרווח הכי גדולה למדינת ישראל".

צילום: עודד קרני - לע"מ

שרת החינוך: "אם משהו כאב לי בשבועות האחרונים זה היה הניתוק שעשו בין המורים לתלמידים"

שרת החינוך אמרה בטקס כי "עשינו הרבה מאמצים בתקופה האחרונה כדי שנוכל לפתוח את שנת הלימודים בזמן, אבל גם שנוכל להעניק למורים את מה שמגיע להם, גם בשכר וגם בתנאים. אם משהו כאב לי בשבועות האחרונים זה היה הניתוק שעשו בין המורים לתלמידים. דאגנו לתלמידים כדי שיהיה להם חינוך טוב, שירגישו שאוהבים ומחבקים אותם ונותנים להם את האפשרות לצמוח. צריכים לחזק את המורים, כי דרכם מחזקים את התלמידים".

הבוקר יחזרו ללימודים כ-2.5 מיליון תלמידים, בהם ,177,000 שיחלו ללמוד לראשונה בכיתה א' ו-136,000 תלמידים שיחלו את שנתם האחרונה בתיכון בכיתה י"ב. כ-218,000 עובדי הוראה יחזרו ללמד ב-5,440 בתי ספר ברחבי הארץ. גם בחינוך המיוחד יחזרו 290,000 תלמידים ללמוד. 

צילום: עודד קרני

"פעם נוספת הגעתי למסקנה שמשרד האוצר הוא אלוף בלהוציא את הנשמה"

אמש (ד') יושב ראש ארגון המורים, רן ארז, אמר כי מצידו שבארגון המורים השיגו כל מה שרצו בנושא רפורמת הבגרויות במקצועות ההומניים וקיצור שבוע הלימודים ל-5 ימים. "פעם נוספת הגעתי למסקנה שמשרד האוצר הוא אלוף בלהוציא את הנשמה", סיכם.

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

מוקדם יותר, אמר יו"ר ארגון המורים בראיון לכאן ב': "בחינוך העל יסודי אין התקדמות, המשא ומתן מתנהל בעצלתיים, כי המעסיק שלנו הוא מרכז השלטון המקומי שלא יכול לעשות דבר בלי הסכמה של האוצר. סרבול לא קטן. אם לא נגיע להסכמות - כל חברי ארגון המורים חייבים לשבות, גם מכיתה ח'".

ליברמן: "חג גדול למערכת החינוך כולה"

אחרי השגת ההסכם, שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד קיימו אתמול מסיבת עיתונאים בנושא החתימה על הסכם השכר החדש.

ליברמן אמר בפתח דבריו: "היה קשה להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדלת בשיחות. עצם היכולת להתעלות, לקחת אחריות ולהגיע להסכם - זה חג גדול למערכת החינוך כולה, להורים ולמשק הישראלי כולו. מבין שההסכם לא אידיאלי, אך זה מה שהיה ניתן להשיג". הוא הוסיף: "ההסכם מעניק יציבות ובעיקר יכולת למערכת החינוך להתמקד בתכנים ולא בשאלה יפתח או לא יפתח".

ליברמן, שאשא ביטון ובן דויד

ליברמן, שאשא ביטון ובן דויד צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שאשא ביטון הוסיפה אחרי ליברמן: "אנחנו נמצאים כרגע כמה שעות לפני פתיחת שנת הלימודים, אירוע מאוד חגיגי ואני מוכרחה לומר שאני מאוד מתרגשת. גם מעצם זה שאנחנו הצלחנו להביא לפתיחה סדירה של שנת הלימודים הנוכחית, דבר שהוא מאוד מאוד חשוב. גם להורים, גם לילדים אבל גם עבורנו אבל הכי חשוב - אנחנו מגיעים לשנה הזו עם הסכם שכר היסטורי, משמעותי, פורץ דרך. כזה שבאמת מאפשר לנו יציבות לא רק למחר בבוקר אלא מסתכל שנים קדימה".

מזכ"לית הסתדרות המורים בן דויד אמרה: כי היא "הבאנו בשורה גדולה וטובה לאנשי החינוך, לתלמידים ולהורים. ההסכם הזה הוא גם הסכם שמקדם את מערכת החינוך קדימה – צריך לחשוב ולראות כיצד יוצאים מהמשבר ומביאים לפריחה של מערכת החינוך".

פרטי ההסכם שנחתם

כזכור, על פי ההסכם החדש שנחתם, שכר המורים יעלה ועובד הוראה מתחיל ירוויח 9,000 שקלים. כמו כן המורים ייהנו מתוספת של מינימום 1,100 שקלים לשכרם ויינתנו מענק התמדה למורים שיישארו, זאת בנוסף למענקים שמנהלים יוכלו להעניק למורים מצטיינים. מנהלים יתחילו בשכר התחלתי של 19,000 שקלים.

בנוסף, לוח החופשות ישתנה ומוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי ה-אסרו החג יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה. יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 400-1000 שקלים בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים. כמו כן, נוספה אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.