מלחמה באירופה

גנץ מבהיר: "נמשיך לתמוך באוקראינה עם המגבלות שלנו"

בפגישה עם שגרירי האיחוד האירופי, הבהיר שר הביטחון כי ישראל תומכת באוקראינה אך לא תספק לה נשק: "מדינתו מנהלת מדיניות של תמיכה הומניטארית, ואספקה של מערכות מצילות חיים וציוד הגנתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/22 15:56 כד בתשרי התשפג

גנץ מבהיר: "נמשיך לתמוך באוקראינה עם המגבלות שלנו"
בני גנץ, צילום: אריאל חרמוני,

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה: שר הביטחון, בני גנץ, נפגש היום (ד') עם שגרירי האיחוד האירופי בישראל בהובלת שגריר האיחוד האירופי בישראל, דימיטר טזאנצ'ב בקריה בתל אביב. במהלך הפגישה, הבהיר שר הביטחון כי ישראל תמשיך לתמוך באוקראינה אך לצד זאת לא תספק נשק.

"ישראל תומכת ועומדת לצד אוקראינה, נאט"ו והמערב – זה דבר שאמרנו ואנחנו חוזרים ואומרים", הבהיר גנץ בפגישה, "ישראל מנהלת מדיניות של תמיכה באוקראינה על ידי תמיכה הומניטארית, ואספקה של מערכות מצילות חיים וציוד הגנתי. בימים אלו, אני מתכוון לאשר חבילה נוספת, כפי שעשינו בעבר. אני מבקש להדגיש שישראל לא תעביר מערכות נשק לאוקראינה ממגוון שיקולים אופרטיביים. אנחנו נמשיך לתמוך באוקראינה עם המגבלות שלנו, כפי שעשינו עד כה".

זלנסקי.

זלנסקי. צילום: shutterstock

גנץ: האיראנים משקרים באופן שיטתי לגבי מכירת האמל"ח

עוד הוסיף ואמר כי "במסגרת הרחבת הסיוע ואספקת הציוד מציל החיים, פנינו, לאחר שיח עם נציגים מאוקראינה לקבלת נתונים שיאפשרו לנו לסייע בבניית ואספקת מערכת התראה חכמה כפי שיש בישראל מול איומים אוויריים ואחרים. למערכת כזו, יהיו יתרונות הן בהצלת חיי אזרחים והן במיקוד ההתראות והאזעקות לאזורים הרלוונטיים. אנחנו נכונים לשקול כל בקשה, לרבות בנושא הייצוא, בכפוף למדיניות שפירטתי ושידועה גם לשותפינו ולאוקראינים״.

בסיום דבריו, התייחס גנץ להתערבותה של איראן במלחמה באוקראינה. "אנחנו עוקבים אחר המעורבות של טהרן באוקראינה, ורואים בברור שאיראן מספקת יכולות התקפיות בדמות כטב״מים, וייתכן כי תביע נכונות לספק אמצעים מתקדמים נוספים בקרוב. במקביל, האיראנים משקרים באופן שיטתי לגבי מכירת האמל"ח, גם כאשר קיימות עדויות חותכות לכטב"מים איראנים הטסים בשמי אוקראינה. המעורבות הזו קורה גם אצל שלוחיה של איראן בעיראק, סוריה, לבנון, תימן ומקומות נוספים והיא הולכת ומתעצמת", אמר שר הביטחון.