השר נחמן שי: "הגיעה העת שנגיש לאוקראינה סיוע צבאי"

בעקבות דיווחים על כך שבאיראן ממשיכים לחמש את צבא רוסיה בטילים, השר נחמן שי ממפלגת העבודה קורא להעביר לצב אוקראינה סיוע צבאי ממשי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/10/22 12:33 כא בתשרי התשפג

השר נחמן שי: "הגיעה העת שנגיש לאוקראינה סיוע צבאי"
זלנסקי. , צילום: shutterstock

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה: הבוקר דווח כי לצד הרחפנים המתאבדים, באיראן החליטו לשלוח לצבא רוסיה טילים ארוכי טווח שישמשו אותם לתקיפת מטרות צבאיות ואזרחיות באוקראינה. קולות בממשלה להעביר סיוע צבאי לאוקראינה. 

בעקבות הדיווחים אומר הבוקר (א') השר נחמן שי ממפלגת העבודה, "הבוקר נמסר כי איראן מעבירה טילים בליסטיים לרוסיה. נסתיימו הספיקות איפא ישראל צריכה לעמוד בסכסוך הדמים הזה. אין מקום לצדקנות עוד. הגיעה העת שנגיש לאוקראינה סיוע צבאי כפי שעושות ארה״ב ומדינות נאט״ו".

ראש הממשלה, יאיר לפיד, גינה לאחרונה בחריפות את המתקפה הרוסית. "אני מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסיה אזרחית בקייב ובערים נוספות באוקראינה. אני שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני", כתב לפיד.

רוסיה מגיבה לגינוי של לפיד: ישראל שתקה שמונה שנים על הטרור האוקראיני

בעקבות גינויו החריף של לפיד, השגרירות הרוסית בישראל הגיבה לדבריו: "שמענו את המילים 'גינוי חריף' מגורמים ישראליים על 'מתקפות רוסיות נגד אוכלוסיה אזרחית. לפי משרד ההגנה, הצבא הרוסי ביצע מתקפת טילים מדויקים על תשתיות צבא, תקשורת ואנרגיה אוקראיניות", נכתב בהודעה.

עוד נכתב כי לטענתם ישראל התעלמה במשך שמונה שנים מהמתקפות 'הטרוריסטיות' של אוקראינה נגד רוסיה. "ראוי לציין שלמרבה הצער, ישראל בחרה לשתוק במשך שמונה שנים על המתקפות הטרוריסטיות מצד אוקראינה על אזרחי חבל דונבאס ועצמה את עיניה בתקיפות הרצחניות האחרונות נגד שיירת פליטים במחוז חרקוב והרציחות המפלצתיות של אזרחים בידי ניאו-נאצים מגדוד אזוב בקופיאנסק ובערים אחרות, רציחת העיתונאית הרוסייה דריה דוגינה, מתקפת הטרור האחרונה נגד הגשר לחצי האי קרים ואירועים נוספים במחוז קייב", טענו הרוסים.