באוסטרליה תוקפים את הממשלה: פגעו ביחסים עם ישראל

לאחר ששרת החוץ של אוסטרליה הודיעה מוקדם יותר השבוע על ביטול ההכרה בירושלים כבירת ישראל והגינוי הישראלי, באופוזיציה האוסטרלית תוקפים את החלטת הממשלה: צריך להתנצל בפני ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/22 12:04 כד בתשרי התשפג

באוסטרליה תוקפים את הממשלה: פגעו ביחסים עם ישראל
אוסטרליה, צילום: shutterstock

שרת החוץ של אוסטרליה, פני וונג הודיעה השבוע כי ממשלת אוסטרליה תבטל את ההחלטה מ-2018 על הכרה במערב ירושלים כבירת ישראל. בהצהרה לתקשורת אמרה השרה: "אוסטרליה מחויבת לפתרון שתי המדינות, שבו ישראל ומדינה פלשתינית מתקיימות זו לצד וזו בשלום ובביטחון, ובגבולות המוכרים על ידי הקהילה הבינלאומית". בישראל גינו את ההחלטה ואף הזמינו את השגריר האוסטרלי לבירור במשרד החוץ. 

החלטה מיותרת, עלולה לפגוע בקהילה היהודית

אך נראה שהמהלך של ממשלת אוסטרליה זוכה לביקורות גם במדינה עצמה כשחברים מהאופוזיציה האוסטרלית תקפו את החלטת הממשלה ואת הדרך בה הודיעו עליה. חבר הסנאט ושר החינוך לשעבר סיימון בירמינגהם תקף היום בראיון לעיתונות האוסטרלית את הממשלה ואמר: "זוהי החלטה מיותרת לחלוטין של ממשלת אלבניזי".

בהמשך הוא אף הביע חשש לתחושות שיצופו בקהילה היהודית: "בבחירות האחרונות, בכירי הלייבור הרגיעו את הקהילה היהודית באוסטרליה שלא היה הבדל בין המפלגות ביחס לתמיכתם בישראל".

"ראש הממשלה פוגע במערכות היחסים שלנו עם שותף כל כך חשוב"

בירמינגהם אינו היחיד שתקף את ההחלטה, גם מנהיג המפלגה הליברלית, פטר דיוטון גינה את ההחלטה וטען שעצם ההודעה על ההחלטה תוך כדי חג הסוכות הזויה: "להכריז על כך בחג, במצב שבו השגרירות כאן באוסטרליה אפילו לא הייתה פתוחה וזה לא הועבר מראש זה, לדעתי, באמת די הזוי" והוסיף על הפגיעה באפשרית ביחסים עם ישראל: "ראש הממשלה אנתוני אלבניזי פוגע במערכות היחסים שלנו עם שותף כל כך חשוב".