מבוכה מדינית: ההחלטה של אוסטרליה נגד ישראל

על פי החלטת ממשלת אוסטרליה, ההכרה במערב ירושלים כבירת ישראל תבוטל וכי ההכרה צריכה להיות כפופה להסכם עתידי בין ישראל והפלשתינים. ראש הממשלה לפיד הגיב: "ירושלים היא בירת ישראל הנצחית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/22 08:02 כג בתשרי התשפג

מבוכה מדינית: ההחלטה של אוסטרליה נגד ישראל
הפרלמנט האוסטרלי, צילום: shutterstock

שרת החוץ של אוסטרליה, פני וונג הודיעה אמש (ב') כי ממשלת אוסטרליה תבטל את ההחלטה מ-2018 על הכרה במערב ירושלים כבירת ישראל. בהצהרה לתקשורת אמרה השרה: "אוסטרליה מחויבת לפתרון שתי המדינות, שבו ישראל ומדינה פלסטינית מתקיימות זו לצד וזו בשלום ובביטחון, ובגבולות המוכרים על ידי הקהילה הבינלאומית" והוסיפה: "לא נתמוך בהחלטה שתערער על כך". 

פני וונג, שרת החוץ האוסטרלית

פני וונג, שרת החוץ האוסטרלית צילום: shutterstock

משרד החוץ גינה, לפיד עקץ את הממשלה האוסטרלית

במשרד החוץ הגיבו להודעה האוסטרלית ואף זימנו את השגריר האוסטרלי לבירור, בהודעה לתקשורת כתבו במשרד: "ישראל מביעה את אכזבתה העמוקה לנוכח החלטת ממשלת אוסטרליה הנובעת משיקולים פוליטיים קצרי ראות. ירושלים היא בירתו של העם היהודי מזה 3000 שנה ותמשיך להיות בירת ישראל הנצחית והמאוחדת ללא קשר להחלטה זו או אחרת".

גם ראש הממשלה לפיד הגיב ועקץ את הממשלה האוסטרלית, בהודעה לתקשורת כתב: "לאור הדרך שבה התקבלה ההחלטה באוסטרליה, כתגובה חפוזה לידיעה שגויה בתקשורת, לא נותר לנו אלא לקוות שבעניינים אחרים ממשלת אוסטרליה מתנהלת יותר ברצינות. ירושלים היא בירת ישראל הנצחית המאוחדת ודבר לא ישנה זאת לעולם".

ההחלטה של אוסטרליה להכיר בירושלים

כזכור, ב-2018 הכריז ראש ממשלת אוסטרליה אז סקוט מוריסון על הכרה במערב ירושלים כבירת ישראל. מוריסון אמר אז: "אוסטרליה מכירה במערב ירושלים, המשמשת מקום מושבה של הכנסת ורבים ממוסדות השלטון, כבירת ישראל", והוסיף: "אנחנו מצפים להעביר את השגרירות שלנו למערב ירושלים, כאשר הדבר יהיה מעשי. מה שאנחנו אומרים זה שאנחנו צריכים לקדם את העניין הזה קדימה. הקיפאון חייב להישבר".