בחירות 2022

צפו בראיון: לפיד פונה לערבים: "אנחנו לא מאפשרים תפילות יהודים על הר הבית"

בנסיון לדלות קולות גם מהציבור הערבי התראיין ראש הממשלה לפיד לכלי תקשורת ערביים ישראלים. בין היתר התייחס לעליית יהודים להר הבית: "חובתנו כממשלה לאפשר חופש פולחן לכל מוסלמי". בן גביר תקף

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/22 07:34 כד בתשרי התשפג

לפיד פונה לערבים: "אנחנו לא מאפשרים תפילות יהודים על הר הבית"
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הישורת האחרונה של מערכת הבחירות. פחות משבועיים ליום הבחירות והמפלגות מנסות להגיע לכמה שיותר מצביעים פוטנציאלים. ביש עתיד מנסים בישורת האחרונה לפנות גם לקול הערבי. אמש (ג') התראיין ראש הממשלה יאיר לפיד לכלי התקשורת הערביים ישראלים 'פאנט' ו'הלא' בהם התבטא בשלל נושאים הקשורים לציבור הערבי.

צפו בדבריו של לפיד:

אחד הדברים המרכזיים שעלו בראיון היו יחס הממשלה להר הבית. לפיד הבהיר בראיון את המחוייבות לסטטוס קוו והדגיש כי הממשלה לא מאפשרת תפילת יהודים על הר הבית: "חובתנו כממשלה לאפשר חופש פולחן לכל מוסלמי שרוצה לבא להתפלל באל-אקצה ואנחנו נשמור על זה, אנחנו לא מאפשרים תפילות יהודים על הר הבית". והוסיף: "אנחנו לא משנים את הסטטוס קוו באל-אקצה ואנחנו נדאג לחופש הפולחן של מוסלמים באל-אקצה".

לפיד מגיב לפשיעה בציבור הרבי ולחוק קמיניץ

לפיד התייחס לעוד נושאים בהם רצח הילד וליד שהאב והפשיעה בחברה הערבית בכלל: "זה נורא, אני משתתף בתסכול ובכאב של החברה הערבית. זו החובה שלנו לטפל בפשיעה, ואנחנו עושים את זה אחרי שנים רבות של הזנחה, הלב שלי נשבר כשנודע לי על מותו של הילד וליד שהאב", לפיד סיכם: "זה בראש סדר העדיפויות שלנו".

על חוק קמיניץ הנוגע במדיניות הבניה בחברה הערבית אמר לפיד בראיון: "בשנה האחרונה הכפלנו את היתרי הבנייה, צריך לבנות יישובים ערביים חדשים ולהרחיב יישובים קיימים. בנגב הממשלה אישרה לבנות חמישה יישובים חדשים. הקפאנו את חוק קמינץ, בממשלה המורכבת שהוקמה לא הייתה אפשרות פוליטית להיכנס לזה לעומק. נעמוד על כך לעומק מיד לאחר הבחירות".

בן גביר: "לפיד נוהג בגזענות כלפי יהודים"

במערכת הפוליטית הגיבו לראיון, יושב ראש 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר הגיב וכתב: "מי שמפקיר את הר הבית, מפקיר את ארץ ישראל. לפיד שחבר לאחים המוסלמים בקואליציה, רוצה לנהוג בגזענות כלפי יהודים, אבל לא ניתן לזה לקרות. בעוד כשבועיים נקים בעזרת השם ממשלת ימין מלא מלא, ונתקן את הנזקים שלפיד וגנץ השאירו".

נתניהו מנסה להרדים את הרחוב הערבי

במקביל לניסיונות לפיד לקרוץ לקול הערבי גם בליכוד משקיעים משאבים רבים בפרסום בציבור הערבי במטרה להרדים אותו לקראת הבחירות. דפנה ליאל פירסמה כי נתניהו משקיע עשרות אלפי שקלים בפרסום בשפה הערבית שמטרתו להפחית את האנטגוניזם כלפיו בציבור הערבי, ובתוך כך את תחושות הדחיפות של הבוחר הערבי לצאת להצביע. נתניהו מבין היטב שאם חד"ש-תע"ל לא תעבור את אחוז החסימה, הדרך שלו לניצחון מובטחת.