הרב של כפר חב"ד: העלאת הפוליטיקאים לבמה - חילול שם שמים

בעקבות הגעתם של בני גנץ וגדעון סער להקפות שניות בכפר חב"ד, הרב מאיר אשכנזי יצא נגד מארגני האירוע: "בניגוד להוראת הרבי שאסור לחב"ד להתערב בפוליטיקה, מוטב שלא היה מתקיים כלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/22 15:47 כג בתשרי התשפג

הרב של כפר חב"ד: העלאת הפוליטיקאים לבמה - חילול שם שמים
הקפות שניות, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בכל שנה במוצאי שמחת תורה, פוליטיקאים רבים משתתפים באירועי ההקפות השניות. גם השנה ובמיוחד על רקע הבחירות הקרבות ראינו תמונות של פוליטיקאים משתתפים באירועים השונים. חוויה פחות נעימה עברה על שר הביטחון, בני גנץ ועל שר המשפטים, גדעון סער. השרים הבכירים ממפלגת 'המחנה הממלכתי' עלו לבמה המרכזית של ההקפות השניות בכפר חב"ד וזכו לקריאות בוז מהקהל בעוד מארגני האירוע הדפו את הקריאות.

במכתב פתוח ששלח היום (ג') רבה של כפר חב"ד, הרב מאיר אשכנזי, למארגני האירוע, הביע הרב את מורת רוחו מאירועי ההקפות השניות וכתב: "באתי בזה להביע מחאה ושאט נפש ממה שהתרחש אמש באירוע ה'הקפות השניות' בכפר חב"ד".

האירוע אינו מייצג כלל את ערכי הכפר

"האם יתכן לרקוד עם ספרי תורה ולומר פסוקי תורה, כאשר מסביב עוברים על גבולות ההלכה הבסיסיות ביותר? האם כך מצופה לנהוג ב'שנת הקהל' בה כל אירוע צריך להיות מנוצל ליראה את ה'? אין חילול ה' גדול מזה, ואין פגיעה חמורה מזו ברבותינו נשיאנו הקדושים מייסדי הכפר", אמר הרב אשכנזי. 

הרב הוסיף וכתב כי "במקום שהאירוע יעבור ללא הבלטה של אישים פוליטיים שבועיים לפני הבחירות העלית אותם על הבמה כדי לומר אמירות פוליטיות, בניגוד להוראת הרבי שאסור לחב"ד להתערב בפוליטיקה. באתי בזה להודיע בשער בת רבים (והנני משמש בזה פה לרבים מתושבי הכפר שהביעו בפניי את מחאתם לאחר האירוע המביש): האירוע אינו מייצג כלל את ערכי הכפר ואת תושבי הכפר. אין לאירוע שכזה 'מקום' בכפר חב"ד בשום אופן, ומוטב שלא היה מתקיים כלל". 

קריאות הבוז בעת נאומו של סער

כאמור, יו"ר המפלגה בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער הגיעו לכפר חב"ד על מנת להשתתף באירוע ההקפות השניות בכפר, אך שסער עלה לנאום החלו רבים בקהל לקרוא לעברו קריאות 'בוז' ו- 'תומך טרור', גם לאחר הבקשות של המארגנים להפסיק את הקריאות, רבים המשיכו להפריע לנאומו של סער.

מי שניסו להסות את הקהל היו מארגני האירוע שעלו לבמה וניסו לעצור את הקריאות מהקהל, אחד המארגנים אמר לקהל: "רבותי, אנחנו מבקשים לקבל בסבר פנים יפות את האורחים שלנו, הם יהודים טובים לפחות כמונו". והוסיף: "פה באכסניה של כפר חב"ד מקבלים כל יהודי שבה לשמוח עם התורה והוא חלק מאיתנו".