אסון מירון הוועדה שלחה מכתבי אזהרה | הרב יובל שרלו: "אוי לנו ואבוי לנו"

הוועדה הממלכתית לחקר אסון מירון שיגרה מכתבי אזהרה לבכירים שהיו מעורבים באירוע ועלולים להיפגע בעקבות הממצאים. הרב יובל שרלו מזכיר: "יש לנו אחריות מקיפה וכוללת למניעת שפיכות דמים"

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/08/22 19:20 ג באלול התשפב

הוועדה שלחה מכתבי אזהרה | הרב יובל שרלו: "אוי לנו ואבוי לנו"
הרוגי אסון מירון, צילום: David Cohen/Flash90

שליחת מכתבי האזהרה בפרשת השבוע שאותה אנו קוראים השבוע - היא קריאה מתחדשת להקשיב היטב למצוותיה של התורה, ולדרשות חכמים עליה. אין לנו עדיין שום מושג מה תהיינה המסקנות הסופיות. זה גם חשוב פחות. זה ביחס לעבר.

אולם הצירוף של המכתבים עם פרשת השבוע מזכיר לנו שוב ושוב: יש לנו אחריות מקיפה וכוללת למניעת שפיכות דמים. גם מי שפוטר ללא לווי, בין את הנרצח ובין את הרוצח - לא יוכל עוד לטעון שלא היה חלק משפיכות הדם הזה. הוראה חד משמעית זו אינה מאפשרת את ההתחמקות מהאחריות לעשות את כל מה שחובה לעשות כדי למנוע את האסון העתידי.

45 הרוגים במירון

45 הרוגים במירון צילום: Tomer Neuberg/Flash90

וכאשר מדובר בארבעים וחמשה הרוגים, אוי לנו, ואבוי לנו, אם ההוראה הזו לא תוטמע בנו.
לא בגלגולי אחריות; לא בטיעונים שאינם קשורים למהות; לא בהסרת אחריות כי אם בתיקון כל מה שצריך לתקן. כדי שלא יישפך דם, וכדי שנוכל לומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה".

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות וואטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק