עמית סגל סוקר את ספרו של נתניהו: מודה בטעויות ויוצא נגד ראשי מערכת הביטחון

הפרשן הפוליטי של חברת החדשות מזכיר בסקירה ארוכה על ספרו החדש של בנימין נתניהו, מספר טעויות בהן הודה ראש האופוזיציה, בין היתר טעות האיחוד עם ישראל ביתנו לפני תשע שנים | על הפגישה הראשונה עם טראמפ: נתניהו יצא מדוכדך

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/22 08:12 יט בתשרי התשפג

עמית סגל סוקר את ספרו של נתניהו: מודה בטעויות ויוצא נגד ראשי מערכת הביטחון
נתניהו עם איזנקוט ב-2018, צילום: Kobi Gideon / GPO

לפני כשבועיים הפרשן הפוליטי עמית סגל אחז בידו לראשונה בספרו החדש של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, "ביבי - סיפור חיי", והבטיח כי שיעדכן בקרוב על רשמיו מהספר. אמש פרסם סגל בחשבון הטלגרם שלו סקירה ארוכה וכתב על מספר נושאים מעניינים בספרו של ראש הממשלה לשעבר.

"האם נגזרו עלינו עוד ארבע שנים מההבלים האלה?"

תחילה כתב סגל על הפרק על פגישתו הראשונה של נתניהו עם נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, פגישה שלמרבה ההפתעה הסתיימה בדכדוך של נתניהו, "לאחר שגילה שזה מתעקש, כקודמו ברק אובמה, להקפיא את הבנייה ולהאמין לאבו מאזן. בספרו מגלה נתניהו כי בעוד בתקשורת שווקו השניים כצמד שאין בינו כל הבדלי השקפה, בפועל יצא מדוכדך מהפגישה הראשונה, ואמר ליועציו: 'האם נגזרו עלינו עוד ארבע שנים מההבלים האלה'?". 

בספר בהוצאת סלע מאיר מגלה עוד נתניהו כיצד, בסיום כהונת הנשיא לשעבר ברק אובמה, בנה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ציר עוקף - שנתן לו את היכולת לו לסכל הצעה שתכנן האמריקאי והייתה מטילה עיצומים על ישראל בשל בנייה ביהודה ושומרון. "יו"ר הליכוד מאשים את אובמה בהתערבות חסרת תקדים בפוליטיקה הישראלית נגד הליכוד, מאשים אותו שהיה הנשיא הראשון ללא סנטימנטים לישראל, וקובע כי לא העמיד לרגע אפשרות ריאלית של תקיפה אמריקנית באיראן.

נתניהו ואובמה, 2016 |

נתניהו ואובמה, 2016 | צילום: Kobi Gideon / GPO

הוריד ממטוסו את ראש המל"ל לפני המראה

"נתניהו", לדבריו של סגל, "לא חוסך ביקורת מראשי מערכת הביטחון בישראל, שאותם הוא מאשים בהדלפות לאמריקנים בניסיון לסכל את התקיפה הישראלית באיראן, בין 2010 ל-2012". עדות לכך נמצאת בפרק על העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים במאי 2018. "נתניהו מגלה כי הוריד ממטוסו את ראש המל"ל יעקב נגל דקה לפני המראה, כדי שישמש בייביסיטר לרמטכ"ל ולראש השב"כ, פן יטענו בפני האמריקאים שהעברת השגרירות תגרום להתלקחות". 

יעקב נגל |

יעקב נגל | צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

נתניהו מודה בטעויות ומחמיא לשרה

לדבריו של סגל, ראש האופוזיציה מציין בספרו טעויות שביצע. כך למשל כתב כי ייתכן שפיטר לשווא ב-2014 את יאיר לפיד וציפי לבני, זאת "על סמך שמועה קונספירטיבית שמסרו לו זאב אלקין ויעקב ליצמן לפיה השניים מתכננים נגדו פוטש". טעות נוספת שבה מודה נתניהו היתה האיחוד עם ישראל ביתנו ב-2013, "אותו הוא מגדיר 'שגיאה חמורה', שאכן עלתה לרשימה המאוחדת באובדן 11 מושבים". 

לסיום כתב סגל כי "לרעייתו שרה הוא מחמיא על זיהויים של שוחרי רעתו לפני שהוא עצמו הבחין בהם, לרבות שקד ובנט".

שרה נתניהו |

שרה נתניהו | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90