העורכת הסרוגה של הספר של נתניהו חושפת הכל: "לא הכל הוא אהב או קיבל"

ליאורה לויאן היא העורכת הראשית של הוצאת סלע מאיר, ובין היתר בחודשים האחרונים ערכה את האוטוביוגרפיה של נתניהו: "הוא חזר ושקל כל מילה ולא היסס לערוך שינויים גם בלילה שלפני ההורדה לדפוס; זו הזדמנות לפצח את החידה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/22 13:36 ה בתשרי התשפג

העורכת הסרוגה של הספר של נתניהו חושפת הכל: "לא הכל הוא אהב או קיבל"
צילום: סלע מאיר

הספר "ביבי: סיפור חיי", אוטוביוגרפיה של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, צפויה לראות אור בקרוב בהוצאת סלע מאיר. העורכת הסרוגה של ההוצאה, ליאורה לויאן, ערכה גם את הספר. בשרשור בטוויטר היא השיבה לכל השאלות.

נתניהו חזר ושקל כל מילה

לשאלה האם הוא באמת כתב את הספר היא השיבה: "לא רק שנתניהו כתב את הספר, הוא גם חזר ושקל כל מילה ולא היסס לערוך שינויים גם בלילה שלפני ההורדה לדפוס. לא באמת חשבתם אחרת", ולשאלה האם הוא קיבל את הערותיה, כתבה לויאן: "מהרגע הראשון היה ברור שבאנו לעבוד ושכל הצעה להוסיף/לשנות/להוריד היא רלוונטית בהחלט. לא הכל הוא אהב או קיבל, אבל זה חלק מהעבודה".

היא סיפרה על התרשמותה הגדולה ביותר מנתניהו: "אחרי 4 לילות לבנים בשבוע וחצי - הדרייב הבלתי נלאה והיכולת להישאר חד, ממוקד וסבלני גם אחרי יום עבודה של 24 שעות הם לגמרי בטופ פייב".

מה יכלול הספר?

סדרת שאלות שהציגה לויאן עסקה בתוכנו של הספר. "יש בספר חלקים של חשבון נפש עם ניתוח כן וגלוי של מה גרם לו לפעול באופן שגוי. הוא מדבר גם על המשפחה שלו. על זו שהוא בא ממנה, ובעיקר על זו שהוא בנה. הוא כותב גם על נשותיו הקודמות, על נועה, אבל את עיקרי הדברים תוכלו לקרוא מן הסתם בפרק שנקרא 'שרה'".

לפי לויאן, שרה היתה חלק מכתיבת כתב היד "אבל לא היתה שום מעורבות שלה בתהליך העריכה. למעשה הפעם הראשונה שפגשתי או דיברתי איתה היתה בבית הדפוס". לסיכום, היא כותבת, היה "מרתק, אינטנסיבי, מחייב. מרגש. הזדמנות לפצח את החידה מה יוצר מנהיג בסדר גודל כזה".