נתניהו: "לפיד וגנץ נתנו לחיזבאללה את המים הטריטוריאליים שלנו"

ראש האופוזיציה משיב למסיבת העיתונאים שערכו ראש הממשלה ושר הביטחון בעניין הסכם הגבול הימי עם לבנון ואומר כי מדובר בכניעה היסטורית, "הטרור מאיים וישראל מתקפלת"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/10/22 21:08 יז בתשרי התשפג

נתניהו: "לפיד וגנץ נתנו לחיזבאללה את המים הטריטוריאליים שלנו"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הסכם הגבול הימי והפוליטיקה שמאחוריו: ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושרת האנרגיה קארין אלהרר קיימו הערב (ד') מסיבת עיתונאים בנושא החתימה על הסכם הגבול הימי עם לבנון והתייחסו לביקורת על העניין, "אנחנו נתקלים בביקורת פוליטית ולא עניינית מצד יו"ר האופוזיציה נתניהו, שיש בה בכדי לפגוע באינטרסים של ישראל עבור נזיד עדשים פוליטי".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב להצהרה ואמר כי מדובר בהסכם כניעה מביש לנסראללה.  "לבנון קיבלה 100%, ישראל קיבלה 0. זה לא הסכם היסטורי, זאת כניעה היסטורית. לפיד וגנץ נתנו לחיזבאללה את המים הטריטוריאליים שלנו, שטח ריבוני שלנו, גז שלנו, ובסוף עוד נכנעו לעוד תביעה של חיזבאללה לאפשר לאיראן לקדוח גז ליד חופי ישראל. הם מביאים את איראן צמוד לגבולנו הצפוני. זה הסכם כניעה של ראש ממשלת מעבר חלש וחובבני שנכנע לכל הדרישות של חיזבאללה". 

אסדת כריש

אסדת כריש צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר היום הודיע לפיד כי בכוונתו לזמן את יו"ר הליכוד נתניהו לעדכון על ההסכם. לדברי נתניהו, הדבר החמור ביותר הוא שלפיד וגנץ יצרו תקדים מסוכן מאוד - "הטרור מאיים וישראל מתקפלת. זאת פגיעה קשה מאוד בכוח ההרתעה שלנו. לא בכדי ארגון 'הביטחוניסטים' שמאגד בתוכו 6000 קצינים בכירים ומפקדים הגדיר את ההסכם הזה כסיכון ביטחוני עצום למדינת ישראל".