בת זוגו של עידו ברוך: "כתבתי לו שיענה כדי שאדע שהכל בסדר"

רוני קלביצקי, סיפרה על השיחה האחרונה יום לפני שעידו נהרג בפיגוע בשבי שומרון: "שמעתי את הגורל שלו נחרץ בטלפון. התקשרתי אליו 15 פעמים והוא לא ענה, ברגע שהגענו כבר נודע לנו על המוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/22 13:41 יז בתשרי התשפג

בת זוגו של עידו ברוך: "כתבתי  לו שיענה כדי שאדע שהכל בסדר"
צילום: דובר צה"ל

סמל-ראשון עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי, נהרג אתמול (ג') בפיגוע הירי בשומרון. הלווייתו של הלוחם תיערך היום בשעה 14:00, בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה. חברתו של ברוך, רוני קלביצקי, סיפרה בראיון לכאן חדשות על השיחה האחרונה, יום לפני שנהרג בפיגוע.

"הוא היה בן הזוג הכי טוב שיכולתי לבקש. היה לו חשוב להתגייס לשירות משמעותי ולהיות בסיירת, הוא רצה לתת מעצמו הכי הרבה שהוא יכול. שמעתי את הגורל שלו נחרץ בטלפון, הוא התקשר אליי בערב יום שני ואמר לי שהוא נשלח לאבטח את הצעדה וזו הייתה השיחה האחרונה שלי איתו", סיפרה רוני.

"הוא אמר לי שהכול יהיה בסדר ואז בחמש בבוקר הוא צילם לי תמונה של איפה שהוא היה, זיהיתי בכתבות על הפיגוע שזה אותו מקום שהוא שלח לי בבוקר. התקשרתי אליו 15 פעמים והוא לא ענה. בהודעה האחרונה ששלחתי לו כתבתי שיענה לי כדי שאדע שהכל בסדר. ברגע שהגענו כבר נודע לנו על המוות".

"הגיע אלינו במצב אנוש במהלך החייאה שהחלה בשטח"

ד"ר אורי יסלוביץ, מנהל יחידת הטראומה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, תיאר את שאירע היום בבית החולים: "בשעות הצהריים הגיע אלינו חייל בשנות העשרים לחייו עם פציעת ירי בפלג גופו העליון. הגיע אלינו במצב אנוש במהלך החייאה שהחלה בשטח, עם קבלתו הוא הועבר לחדר הטראומה שלנו, שם המשכנו בפעולות האחייה, ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. 

הפיגוע  בוצע על ידי מחבל ערבי שירה מרכב בצומת גנות סמוך לשבי שומרון. הלוחם נפצע בכתפו מהירי באורח קל עד בינוני, הוא טופל במקום ובהמשך פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם הידרדר מצבו והוגדר קשה, ובערב הוא מת מפצעיו.

ארגון "גוב האריות" לקח אחריות על הפיגוע. בתיעוד הפיגוע נראה המחבל חולף עם הרכב ליד רכב "האמר" צבאי כשהוא שולף את נשקו, יורה לעבר הלוחמים שאבטחו את התושבים באזור – ולאחר מכן דוהר ובורח מהזירה.