עמית סגל מסביר: כך רוצה הממשלה לאשר את ההסכם עם לבנון

ראש הממשלה הסביר היום כי ההסכם הימי עם לבנון הוא "הישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון" | היועמ"שית המליצה להביא את ההסכם לאישור הכנסת - ראש הממשלה דחה אותה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/22 16:13 טז בתשרי התשפג

עמית סגל מסביר: כך רוצה הממשלה לאשר את ההסכם עם לבנון
לפיד על רקע אסדת כריש , צילום: Yossi Aloni/Flash90, אנרג'יאן

"הגענו להסכם היסטורי על הקו הימי עם לבנון. מחר אכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני ואחריו ישיבת ממשלה" - הודיע הבוקר (ג') חגיגית ראש הממשלה יאיר לפיד. נשיא מדינת לבנון, מישל עאון הודיע כי הוא מאשר את ההסכם הימי. לפיד כתב: "מדובר בהישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון".

הממשלה והקבינט יתכנסו מחר, יום ב' של חול המועד סוכות, לאישור ההסכם. עמית סגל הסביר כי בשביל אישור ההסכם תצטרך הממשלה לכנס את הכנסת למחרת שמחת תורה כדי להניח את ההסכם. המשמעות היא כי גם אז - ייקחו עוד שבועיים הנחה וההסכם יאושר לכל המוקדם ב-31 באוקטובר, פחות מ-24 שעות לפני הבחירות לכנסת ה-25.

ראש הממשלה נגד עמדת היועמ"שית 

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, המליצה בישיבת הקבינט שהתקיימה ביום חמישי האחרון לאשר את הסכם הגז בכנסת אולם ראש הממשלה סירב לכך, כך פורסם היום בגלובס. לדבריה, לאור כך שמדובר בממשלת המעבר וכי מדובר בהסכם בלתי הפיך, היא ממליצה להביא את ההסכם לאישור הכנסת. לדבריה, הצבעה של הכנסת תחזק את עמדת הממשלה כנגד העתירות שהוגשו נגדה לבג"צ אשר עדיין תלויות ועומדות.

לפיד כאמור דחה את עמדתה של בהרב מיארה והחליט להסתפק בהנחה על שולחן הכנסת בלבד, זאת אומרת ללא הצבעה. מחר הממשלה תצביע כעמדת ראש הממשלה לפיד להסתפק בהנחה על שולחן הכנסת. על פי הדיווח היועמש"ית תגן בכל זאת על עמדת ראש הממשלה אם תידרש בבג"צ.