מועמד עוצמה יהודית גרם לסערה: "תמחק את הציוץ הזה"

הרב עמיחי אליהו, מועמד הרשימה המאוחדת של הציונות הדתית ועוצמה יהודית לכנסת ה-25, כתב בחשבון הטוויטר שלו נגד שרת התחבורה מיכאלי וקו המטרונית החדש שפועל בשבת בעיר חיפה: "מי שקנתה ילד באמזון לא תחנך אותנו על סובלנות", כתב והביא לסערה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/22 23:01 יג בתשרי התשפג

מועמד עוצמה יהודית גרם לסערה: "תמחק את הציוץ הזה"
עוצמה יהודית, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במקום התשיעי ברשימה המאוחדת של הציונות הדתית עומד מועמד מפלגת עוצמה יהודית, הרב עמיחי אליהו. לאחר הודעתה במוצאי השבת שעברה כי החל מעוד שנה הרכבת הקלה בתל אביב והסביבה תפעל גם בשבת, ביום חמישי האחרון החליטה שרת התחבורה מרב מיכאלי כי היא תחנוך את קו המטרונית החדש בחיפה בנסיעתו הראשונה בשבת, וכך אכן קרה הערב. מי שזעם על החלטתה הוא הרב עמיחי אליהו שהגיב בחריפות וגרם לזעם רב מימין ומשמאל.

"מי שקנתה ילד באמזון לא תחנך אותנו על סובלנות ולא תכפה עלינו את הערכים שלה. עם ישראל ימשיך לכבד את השבת", כתב. שרת הפנים איילת שקד הגיבה לו הערב: "חולקת על מרב בכל תחום אפשרי. אבל לא הכל כשר במשחק הפוליטי. עמיחי, תמחק את הציוץ הזה", דרשה.

יו"ר ועדת שירותי דת, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי הגיבה לציוץ של הרב אליהו, אותו כינתה "חשוך": "לכל האנשים שמתלהבים מאיתמר בן גביר, תכירו את מספר ארבע שלו בעוצמה יהודית, עמיחי אליהו- בשלוש מילים: חושך, בורות וגזענות. לתפארת מדינת ישראל". יו"ר הוועדה לביטחון הפנים, חברת הכנסת מרב בן ארי כתבה: "תתבייש לך. גועל נפש ועוד מועמד לכנסת".

הרב עמיחי אליהו עם איתמר בן גביר

הרב עמיחי אליהו עם איתמר בן גביר | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גלעד קריב, חבר הכנסת ויו"ר ועדת חוקה, "הודה" לרב עמיחי אליהו: "תודה על הציוץ הזה. בשבועות האחרונים, המנהיג שלך בן גביר, עסוק בלהסתיר את דעותיו ולמתג עצמו מחדש, כאביר הסבלנות וההכלה. טוב שאתה מזכיר לכולנו איזו סכנה טמונה בכם למעמד הנשים בישראל, לזכויות של הקהילה הגאה, ליחסים בין יהודים וערבים, לחופש הפרט, ולדמותה של היהדות הישראלית".

איש התקשורת חיים לוינסון הגיב בציוץ: "אתה יותר דוחה משירותים בתחנה מרכזית".

הרב עמיחי אליהו באולפן כיפה: