מיכאלי חנכה בשבת את קו המטרונית החדש בחיפה: "הדבר הנכון מוסרית"

שרת התחבורה הגיעה עם מספר חברי כנסת ממפלגת העבודה בראשותה, והסבירה כי קו המטרונית החדש לא יפגע בדתיים ובחרדים: "הקו הזה של המטרונית שנסעתי בו היום, עושה מסלול מסוים בימי חול ומסלול אחר בשבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/22 19:52 יג בתשרי התשפג

מיכאלי חנכה בשבת את קו המטרונית החדש בחיפה: "הדבר הנכון מוסרית"
מיכאלי בקו החדש, צילום: יעל אמיר

שרת התחבורה מרב מיכאלי, הגיעה היום (ש') עם עשרות פעילי מפלגת העבודה לקו המטרונית החדש בחיפה, 5א, הפועל בשבת. בנסיעה השתתפו גם חברת הכנסת, נעמה לזימי וחבר רשימת מפלגת העבודה רז קרני.

"תחבורה ציבורית בשבת לא צריכה להיות מלחמה בין דתיים לחילוניים, יש מקום לכולם", אמרה מיכאלי. "הקו הזה של המטרונית שנסעתי בו היום, עושה מסלול מסוים בימי חול ומסלול אחר בשבת. בשבת הוא לא מתקרב לשכונות דתיות וחרדיות, אבל הוא כן מספק שירות הכרחי ומגיע לבית החולים רמב"ם וככה מאפשר לחולים או למשפחות שרוצות לבקר שם להגיע לבית החולים". 

מיכאלי המשיכה והסבירה: "תחבורה ציבורית בשבת היא לא נגד. היא בעד מי שכל כך זקוקים לה, היא בעד חופש תנועה, היא בעד שכל אחד יחיה לפי איך שהם רוצים או מאמינים והיא בעיקר הדבר הנכון לעשות מבחינה חברתית, כלכלית ומוסרית כי היא הפתרון לכל מי שאין לה או לו רכב".

"בשורה משמעותית נוספת"

נעמה לזימי, לשעבר חברת מועצת העיר חיפה אמרה: "כנציגת חיפה והצפון בכנסת הבטחתי שאשים את העיר בראש סדר העדיפויות ולמרות שהייתה שנה לא פשוטה של חוסר שיתופי פעולה עם הנהגת העירייה, נלחמנו והצלחנו להביא הישגים לתושבי מטרופולין חיפה - והיום אנחנו מביאים בשורה משמעותית נוספת".

לזימי דיברה גם היא על  חשיבות הקו שפועל בשבת: "למטרונית 5א שתפעל גם בימי שבת יש משמעויות כלכליות וחברתיות עצומות, המטרונית תחבר בין חלקי חיפה והסביבה, תסייע בהתניידות לאוכלוסיות הוותיקות להגיע לבית החולים רמב"ם ותעודד הגעה למרכז המסחרי ביג בצ'ק פוסט".