מרב מיכאלי הודיעה בשידור חי: "הרכבת הקלה בתל אביב תפעל בשבת"

שרת התחבורה הודיעה כי החל מהשנה הבאה, הרכבת הקלה בתל אביב והמרכז תפעל גם בשבת: "אין ממשלה שתיקח אחורה את ההחלטה הזאת. אני אומרת את זה בוודאות" | בצלאל סמוטריץ': "במקום לטפל בקטסטרופה בתחבורה היא מפזרת סיסמאות ריקות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/10/22 21:16 ו בתשרי התשפג

מרב מיכאלי הודיעה בשידור חי: "הרכבת הקלה בתל אביב תפעל בשבת"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"אני שמחה להודיע שהחל מעוד שנה הרכבת הקלה בתל אביב והסביבה תפעל גם בשבת. זאת החלטה שלי וקיבלתי אותה בעקבות כל המשמעויות שהובאו לפני וככה זה הולך להיות", כך הודיעה הערב (ש') חגיגית שרת התחבורה מרב מיכאלי, במהלך ראיון ב"פגוש את העיתונות".

"שר תחבורה הבא לא יהפוך את זה משום שהרכבת כבר יצאה מהתחנה"

מיכאלי הסבירה כי תחבורה ציבורית בשבת זה דבר שנמצא בהסכם הקואליציוני שלה מול ראש הממשלה יאיר לפיד, "זה נמצא בעבודה שעשיתי במשרד התחבורה כל השנה, זה נמצא בכל ישיבת סיעה כל שבוע, כשנשאלתי ואמרתי שאני עובדת על זה, אתם יודעים בדיוק מה מנע את זה, ועכשיו זה לא מונע את זה. זאת החלטה שלי כשרת התחבורה", אמרה. 

"עד היום רציתי לשמור על הקואליציה ואכן שמרתי על הקואליציה, עכשיו אין קואליציה לשמור עליה, ויש חובה אזרחית לציבור הישראלי שהיא כל כך גדולה. אף ממשלה לא תקח עכשיו אחורה שום החלטה בנושא תחבורה ציבורית בשבת, כי זה פוגע בהכי חלשות וחלשים במדינת ישראל. אני לא נזכרתי בזה עכשיו, זאת עבודת מטה שנעשתה ויש הרבה דברים עוד שנמצאים במשרד המשפטים".

מיכאלי הדגישה כי "ההחלטה על הרכבת הקלה זו לא החלטה שצריכה לא כנסת ולא ממשלה. זאת החלטה של שרת התחבורה. ושר תחבורה הבא לא יהפוך את זה משום שהרכבת כבר יצאה מהתחנה, הוא לא יהפוך את זה משום שזה הדבר הנכון לעשות. אני קיבלתי החלטה ודואגת שבעוד שנה הרכבת הקלה תסע בשבת ואין ממשלה שתקח אחורה את ההחלטה הזאת. אני אומרת לכם את זה בוודאות".

"נדאג לבטל כל החלטה שפוגעת בצביון היהודי של המדינה"

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב לדברים: "במקום לטפל בקטסטרופה בתחבורה שכל אזרחי ישראל סובלים ממנה מעדיפה מרב מיכאלי לפזר סיסמאות ריקות. בממשלת הימין שנקים בעז"ה אנחנו נדאג לבטל כל החלטה שפוגעת בצביון היהודי של המדינה ונשמור על השבת וקדושתה כיום המנוחה הלאומי".

יו״ר ש״ס, אריה דרעי, מסר בתגובה: "מרב מיכאלי, שדרדרה את מפלגת מפא"י ההיסטורית לגבולות אחוז החסימה ומהווה סמל הכישלון בכל נושאי התחבורה ומכת הפקקים בישראל, מנסה להיאחז בקרונות הרכבת הקלה כדי שזו תעביר אותה את אחוז החסימה, תוך כדי דריסת השבת והזהות היהודית של המדינה. בושה. כדאי שתדע, שכל מי שניסה לפגוע בשבת נחל כישלון חרוץ". 

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז האשים: "את שרת התחבורה מרב מיכאלי לא מעניינים הפקקים מהם סובלים מיליוני אזרחים בכל יום. את שרת התחבורה מיכאלי גם לא מעניין שמאות אלפי אזרחים ויתרו על אופציית התחבורה הציבורית במשמרת שלה. יש דבר אחד שמאוד מעניין אותה. להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. זאת מטרתה היחידה עליה היא מוכנה להילחם גם במחיר סבלם של אזרחי מדינת ישראל".

חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי אמר כי הסטטוס קוו אינו קדוש, אבל הדגיש כי "את ענייני דת ומדינה אסור לקדם במחטפים אלא רק בהסכמות רחבות. אסור לתת לגורמים קיצוניים משני הצדדים לנהל את בסיס ההסכמות הלאומיות".