דרש תוספת סיכון על נסיעה ליישוב בבנימין ונקנס באלפי שקלים

חברת העיצוב הביתי 'פרפקט ליין' תשלם 10,000 שקלים לתושב בית אל, לאחר שקבלן מטעם החברה דרש תוספת סיכון בשל אזור מגוריו: "מקווים שזה ירענן את זיכרונם של נותני שירותים, וילמד אותם שאין הבדל בין נתניה לאלקנה ובין אשקלון לבית אל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/22 08:50 יב בתשרי התשפג

דרש תוספת סיכון על נסיעה ליישוב בבנימין ונקנס באלפי שקלים
בית אל, צילום: יעקב-cc-by-sa ויקיפדיה

חברת העיצוב הביתי 'פרפקט ליין' תשלם 10,000 שקלים לתושב היישוב בית אל שבבנימין, לאחר שקבלן מטעם החברה דרש תוספת תשלום על מנת להתקין מטבח בביתו. אם נדרש סכום כלשהו כתוספת סיכון בשל אזור מגוריו ביו"ש, הדבר אסור על פי חוק בשל אפליה, כך על פי פרסום של 'ישראל היום'.

האירוע התרחש בשנת 2019, אז רכש א' מטבח מהחברה. כעבור עשרה ימים נמסר לו כי הוא צריך לשלם למתקין השיש 500 שקלים נוספים בעבור התקנה ביישוב בשל דרישה של קבלן חיצוני.

א' שילם את הסכום, אולם אז סירב המתקין במשך שבועיים להגיע ליישוב בית אל. הלקוח נאלץלבטל את התקנת השיש והתעכב בכניסתו לדירה החדשה ונאלץ למצוא מתקין אחר שישלים את העבודה.

יידעו בעלי עסק שיש להכיר ביישובי יהודה ושומרון כמו בכל יישוב אחר

בכתב התביעה, שהגיש באמצעות עורך הדין רביד שרון, דרש א' פיצוי של 80 אלף שקלים בגין דרישת התשלום הנוספת, הפגיעה והעיכוב. במסגרת הסכם פשרה, הגיעו הצדדים להסכמה כי הקבלן יפצה התובע ב־10,000 שקלים.

"אנו מקווים שזה ירענן את זיכרונם של ספקים ונותני שירותים, וילמד אותם שאין הבדל בין נתניה לאלקנה ובין אשקלון לבית אל", אמר עורך הדין שרון, "יידעו בעלי עסק שיש להכיר ביישובי יהודה ושומרון כמו בכל יישוב אחר, ומי שלא יעשה זאת ייקנס".

תגובת 'פרפקט ליין': החברה נוהגת בשוויון מלא בכולם

עורך הדין יעקב בראל, המייצג את חברת 'פרפקט ליין', ציין כי "מדובר בקבלן עצמאי שמפעיל מפעל עיבוד שיש ואינו עובד של מרשתי. הנ"ל הסביר כי מדובר בכיסוי עלויות כלכליות ולא מעבר לכך" הסכם הפשרה, , נחתם ללא שום הכרה בכך שעברו על החוק".

"המחלוקת אינה רלוונטית למרשתי. 'פרפקט ליין' לא דרשה כל תשלום מפלה, והיא נוהגת בשוויון מלא בכולם. לקראת ימי החגים, מבלי להודות בכל טענה, ומטעמי חיסכון בניהול הליכים, נסגר ההליך בהסדר אשר מטעם מרשתי הוא בערכי סילוק טרדה בלבד".