על הראש של סמוטריץ': נתניהו במסר ישיר לציונות הדתית

הסקרים האחרונים מראים כי מפלגתם של סמוטריץ' ובן גביר שומרת על יציבות ונראה שנתניהו מתחיל להגביר קצב בקמפיין בתוך הציונות הדתית | "מכבדים את מורשת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 10:12 יא בתשרי התשפג

על הראש של סמוטריץ': נתניהו במסר ישיר לציונות הדתית
נתניהו, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

על רקע הסקרים האחרונים שמראים שמפלגת 'הציונות הדתית' ממשיכה להיות יציבה ומקבל בין 12-14 מנדטים, נראה שבליכוד מתחילים לפזול לעבר הקולות בציונות הדתית. בכנס בחירות שנערך השבוע ברחובות נכחו איתו גם שניים ממועמדי הליכוד ה'סרוגים', עידית סילמן ומשה סעדה.

"הליכוד שייך לציונות הדתית"

ב'ישראל היום' פורסם שבכנס, אמר נתניהו: "אני רוצה לפנות לציבור הדתי לאומי שאולי לא יודע כמה פרטים: רבע מאנשי הליכוד שייכים לציונות הדתית. כל הליכוד שייך לציונות הדתית, אני לא רואה את ההבדל", אמר נתניהו כשהוא מכוון למספר החכים חובשי הכיפה הגדול יחסית במפלגת הליכוד.

בהמשך, הסביר נתניהו כי הוא עצמו אינו אדם דתי אך בעיניו יש קווי השקפה רבים בהם הוא מזדהה עם הציבור הדתי: "אני לא מתיימר לומר שאני בא מבית דתי או בית הלכתי, אנחנו מכבדים את מורשת ישראל. זה לא מהפה ולחוץ, כשמגיעות בחירות וכולם הולכים לכותל זה אמיתי" והוסיף: "זה חלק מהמורשת שלנו שעליה חונכתי".

קמפיין הליכוד |

קמפיין הליכוד

נתניהו מסביר את התנגדותו למפלגה סקטוריאלית

נתניהו המשיך והסביר מדוע לדעתו אין מקום למפלגה סקטוריאלית וכי ביתה של הציונות הדתית הוא בליכוד: "לציונות הדתית יש בית בליכוד, הליכוד הוא הבית. הרעיון של מפלגה סקטוריאלית - מי שרוצה יכול לעשות, אבל אין צורך בזה". הדברים נאמרים על רקע קמפיין הליכוד בעיתונות הציונות הדתית, שם התחילו לפרסם מודעות הכוללות את המועמדים הדתיים בליכוד.

במהלך הכנס ברחובות שאלו את נתניהו על הטיפול במערכת המשפט והוא הגיב ואמר: "נעשה זאת בשיקול דעת ואחריות, יש ליקויים ברורים, אלפי ישראלי חווים את זה, ברור שצריך לעשות משהו, תראו את הפסילה של שיקלי, זה נראה לכם הגיוני? בא אחמד טיבי ואומר שחמאס לא ארגון טרור, ועמיחי שיקלי הוא זה שנפסל. זה הגיוני?". וסיכם: " יש הרבה תיקונים, אבל אני גם אומר שזה לא יהיה עם D9, אנחנו לא הולכים להרוס אותה - לתקן אותה זה להציל אותה".