נתניהו: "בגלל לפיד וגנץ ישראל נמצאת בסכנה גדולה - ח'אלס"

ראש האופוזיציה הגיב להסכם ההולך ונרקם של ממשלת ישראל עם לבנון, ואמר: "הסכם הכניעה של לפיד אינו חוקי והוא לא יחייב אותנו". עוד טען כי "אחרי איום אחד של נסראללה לפיד נכנע בבושת פנים" | יש עתיד: "ביבי מיישר קו עם נסראללה לטובת האינטרסים האישיים שלו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/10/22 18:57 ח בתשרי התשפג

נתניהו: "בגלל לפיד וגנץ ישראל נמצאת בסכנה גדולה - ח'אלס"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הסכם הגבול הימי המתהווה בין מדינת ישראל לבין לבנון בימים אלה, ממשיך להעסיק את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. הערב (ב') נתניהו תקף פעם נוספת את התנהלותו של ראש הממשלה יאיר לפיד, והאשים: "ישראל חלשה יותר". 

"תוך שלושה חודשים בלבד - לפיד נכנע ונתן הכל"

"אנחנו נמצאים בתקופה מסוכנת. בגלל הממשלה של לפיד, גנץ ועבאס בתמיכתו של אחמד טיבי - ישראל חלשה יותר ונמצאת בסכנה גדולה. הגיע הזמן לומר ח'אלס. די לממשלת החולשה המסוכנת הזאת. החולשה הזאת באה לידי ביטוי רק עכשיו כשלפיד נכנע לאיומי חיזבאללה. הסכם הכניעה שלו איננו חוקי והוא לא יחייב אותנו. 

"במשך עשר השנים האחרונות של כהונתי סירבתי להיכנע לתכתיבי חיזבאללה. בזמן שנסראללה היה בבונקר, השמדנו את מנהרות הטרור שהוא בנה במשך עשור ועשינו פעולות נוספות שלא אפרט כאן. אבל תוך שלושה חודשים בלבד, אחרי איום אחד של נסראללה לפיד נכנע בבושת פנים. חיזבאללה איים ולפיד נכנע ונתן הכל. נלחמנו בלפיד כדי להוציא את הגז מהמים והוא התנגד לנו. הנה פה הוא לוקח את הגז של אזרחי ישראל ונותן אותו לטובת חיזבאללה ונסראללה". 

נתניהו הזכיר את הדברים שכתב הבוקר שגריר ארה"ב לשעבר בישראל, דיוויד פרידמן, לפיהם חיזבאללה קיבל 100% וישראל קיבלה 0%. נתניהו תמך בדברים: "פרדימן צודק. לפיד נתן את העוגה ובקושי השאיר לנו פירורים. נסראללה מקבל שטח ריבוני ישראלי ושדה גז ששווה מיליארדי דולרים. הוא לא יבנה בכסף הזה בתי חולים וגני ילדים, הוא ישתמש בכסף הזה כדי להתחמש בטילים ורקטות נגדנו. זאת כניעה מבישה תחת איום טרור שלא תקנה לנו טרור אלא מלחמה בתנאים קשים בהרבה".

יש עתיד: "לפיד פותר משברים שהיו תקועים במשך שנים"

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה: "ביבי מיישר קו עם נסראללה ומוכן לסכן אינטרסים ביטחוניים לאומיים רגישים לטובת האינטרסים האישיים שלו, אין לו קווים אדומים והוא לא יהסס לפגוע בביטחון ישראל - אם זה משרת אותו תקשורתית. בזמן שנתניהו ממשיך בקמפיין חסר אחריות, ראש הממשלה לפיד מנהל את המדינה, ופותר משברים שהיו תקועים במשך שנים". 


(בן גביר התייחס להסכם הנרקם באולפן כיפה)