מלחמה באירופה

ליברמן: "נתניהו וסמוטריץ' החליטו לבטל את חוק השבות"

על רקע תוכנית ליברמן לתקצב קליטת זכאי חוק השבות מרוסיה והביקורות שנשמעו על התוכניתו, תקף ליברמן: "יש כוונה ברורה מצד נתניהו לבטל את חוק השבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 11:25 ז בתשרי התשפג

ליברמן: "נתניהו וסמוטריץ' החליטו לבטל את חוק השבות"
ליברמן. עוד מתווה, צילום: ללא

על רקע המלחמה המשתוללת באוקראינה והגיוס בכפיה לגברים ברוסיה, מתכוננים בישראל לגלי הגירה גדולים. גורמים בימין ביקרו את תוכניתו של ליברמן לתקצב את קליטתם של רבים זכאי חוק השבות והיום (א') הגיב ליברמן לביקורות ותקף את בנימין נתניהו.

"מטריד אותי כל השופרות של נתניהו שמדברים על כך שליברמן מביא לכאן גויים כדי לשפר את מצבו. יש כוונה ברורה מצד נתניהו לבטל את חוק השבות כמו שסיכם עם החרדים לבטל את לימודי הליבה" ליברמן המשיך וטען: "ברור שנתניהו סיכם עם סמוטריץ על ביטול חוק השבות".

"על גבול האנטישמיות"

על הביקורות שטענו שליברמן כביכול מייבא תומכים שיצביעו עבורו אמר ליברמן: "שומע את השופרות שטוענים שאני דואג לעולים כדי לשפר את מצבי הפוליטי, מי שמצביע אלו עולים שהגיעו לפני ה-9 בספטמבר" ליברמן טען גם: "זה דברים שהם על גבול האנטישמיות".

תוכנית ליברמן לתקצוב העליה

כזכור, בשבוע שעבר כתב ליברמן על כוונותיו להשקיע כל שיידרש כדי להעלות את זכאי חוק השבות מרוסיה: "בישיבת הממשלה הקרובה אגיש תוכנית רחבה בהיקף של כ-90 מיליון ש"ח לקליטת יהודים וזכאי שבות המגיעים מרוסיה למדינת ישראל. משרד האוצר בראשותי לא יחסוך שום משאב כדי לאפשר את עלייתם לישראל ונעשה כל מאמץ במטרה להביא ארצה כמה שיותר עולים. העלייה היא נכס אסטרטגי ואנחנו מחוייבים להשקיע בה".