תיקון חוק השבות של סמוטריץ' - מחיקת סעיף הנכד

"אוהבים את העולים ומאושרים שהם איתנו. אין לזה שום קשר להבאה ארצה של מאות אלפי מי שאינם יהודים". חבר הכנסת יעלה מחר במליאת הכנסת את תיקון חוק השבות ומחיקת סעיף הנכד, ועורר את זעמם של חברי הכנסת שעלו מחבר העמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/20 11:56 ה באלול התשפ

תיקון חוק השבות של סמוטריץ' - מחיקת סעיף הנכד
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ יעלה מחר (ד') במליאת הכנסת את תיקון חוק השבות ומחיקת סעיף הנכד. הצעת תיקון החוק אשר זכתה בעבר לתמיכה של גורמים מהפוליטיקה הדתית, אך התנגדויות קשות מצד חברי הכנסת יוצאי חבר העמים. רבים מהם פרשנו את החלטת הצעת תיקון החוק כבקשה לבטל את כל חוק השבות, ח"כ יואל רזבוזוב כתב: "ביום רביעי מפלגת ימינה תעלה להצבעה חוק שמבקשת לבטל את חוק השבות. בושה". 

בעקבות כך השיב סמוטריץ' לחבר הכנסת כי יש לדייק על הדברים, ושהצעתו היא תיקון חוק ולא ביטול חוק השבות כולו. "חס וחלילה יואל. אל תשקר. לא לבטל את חוק השבות. לחזק אותו. לבטל את סעיף הנכד שמאפשר כבר הרבה שנים להביא ארצה גויים שאין להם שום קשר ליהדות", ענה סמוטריץ'. לאחר שראה את יתר התגובות של חברי הכנסת שתקפו את הצעתו פרסם סמוטריץ' פוסט ארוך בו הוא מבהיר את הצעתו ואת החשיבות לכך. 

"מחר, יום רביעי, אעלה בע"ה להצבעה במליאת הכנסת הצעת חוק לביטול סעיף הנכד בחוק השבות. המתקפות הצבועות והשקריות של איווט ליברמן ואנשיו הן דוגמא קלאסית לאיך עושים שטיפת מח ומקבעים נרטיב חסר כל אחיזה במציאות כדי לקדם אג'נדה הרסנית ומסוכנת" פתח סמוטריץ'. סמוטריץ' מיהר לבהיר וכתב: "נאמר את המובן מאליו: העליה הגדולה מברית המועצות היא אירוע היסטורי מדהים".

סמוטריץ' המשיך: "אנחנו אוהבים את העולים ומאושרים שהם איתנו. מרביתם יהודים על פי ההלכה, ואת אלו מהם שבשל סיבוכי הגלות הארוכה והארורה אינם יהודים וכבר נמצאים כאן, צריך לקרב באהבה אל העם היהודי ולגייר". מנגד אמר: "המשך הבאה ארצה של מי שאינם יהודים ואין להם שום זיקה ליהדות בחסות סעיף הנכד עלולה לייצר בדורות הבאים התבוללות קשה, לסכן את המשכיות העם היהודי, ולבטל את הרוב והאופי היהודי של המדינה".

https://www.facebook.com/Bezazelsmotrich/posts/1721421851345518 

"ביטול סעיף הנכד גם לא ימנע מצאצאי יהודים שאכן חשים זיקה ליהדות ולמדינת ישראל לעלות ארצה מכח חוק השבות" טוען סמוטריץ'. "הם פשוט יצטרכו להראות רצינות ולהתגייר כהלכה בחוץ לארץ ואז לעלות ארצה כיהודים לכל דבר ועניין. מי שמבקש לאפשר למי שאינם יהודים לעלות ארצה מבלי להתגייר פשוט מתכחש להגדרה ההלכתית של היהדות ומבקש לעודד התבוללות וחורבן של העם היהודי".