צפו הרב דוד פנדל תוקף את בנט, אבל מתנצל על המילים הקשות: "כציבור אנחנו צריכים לבקש סליחה"

ראש ישיבת שדרות, הרב דוד פנדל, התנגד בחריפות למהלך של מפלגת ימינה והקמת ממשלת השינוי אבל בוחר להתנצל על המילים הקשות ועל כך שלא מחה נגדן: "רוצה לבקש סליחה אם היו יותר מידי מילים פוגעניות או ביוש ברבים, הייתי צריך להיות חזק ולהגיד: זה לא"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/09/22 08:52 ה בתשרי התשפג

הרב דוד פנדל תוקף את בנט, אבל מתנצל על המילים הקשות: "כציבור אנחנו צריכים לבקש סליחה"
הרב דוד פנדל, צילום: כיפה

לקראת יום הכיפורים המתקרב, ערכנו בכיפה ראיון חג חגיגי עם הרב דוד פנדל, ראש ישיבת שדרות. בראיון דיבר הרב על השקפתו החינוכית, בחירתו בעיר שדרות, הסיבות לצמיחה המרשימה בישיבתו ועוד נושאים רבים.

בין הנושאים הרבים התייחס הרב גם למהלך של בנט וחברי ימינה בהקמתה של ממשלת השינוי, מהלך לו הוא התנגד באופן נחרץ. למרות ההתנגדות, בחר הרב להתנצל על תופעות שקרו במהלך השנה האחרונה, ביניהן הטחת מילים קשות בפולטיקאים שונים ובני משפחותיהם.

בקשת הסליחה של הרב פנדל: "כציבור אנחנו צריכים לבקש סליחה"

כאמור, בחר הרב לבקש סליחה מחברי מפלגת ימינה ובראשם בנט על מעשים, שלדבריו, לא היו צריכים להיעשות. הוא התנגד למהלך, אך חשב שהיו מתנגדים שהלכו צעד אחד רחוק מידי. "בהזדמנות הזו, אני כן רוצה לבקש סליחה אם היו יותר מידי מילים פוגעניות או ביוש ברבים".

הוא המשיך: "אם יש פולטיקאי מהבכירים שקראו לו בוגד, קראו לאשתו מילות גנאי, נוכל, ולילדים קראו השמות הכי גרועים שאפשר. אני חושב שכציבור אנחנו צריכים לבקש סליחה, היינו צריכים למחות יותר נגד תופעות כאלה שאתה יורד בצורה גסה".

צפו בבקשת הסליחה של הרב פנדל:

"רצינו כל כך שזה יפול, שזה יעצר, אבל הייתי צריך להיות חזק"

הרב הבהיר כי הדברים נעשו בלהט המחלוקת וכי הוא הסביר לחברי המפלגה את ההשלכות של מעשיהם: "המחלוקת היא אמיתית, היא חריפה, בכל נימי נפשי אני חושב שהם טעו, אמרתי להם את זה לפני, אחרי, תוך כדי. זו הייתה טעות, אנחנו היינו יחד. לא מחזקים את השמאל. אמרו לי הרבה פעמים זה רק מילים, יש לנו זכות וטו, שידברו. אלו דברים בטלים מבחינתי, למילים יש משמעות".

בנט יחזור?

בנט. יקבל את ההתנצלות? | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב חזר על ההתנצלות שוב: "אגיד זאת שוב: אני צריך לבקש סליחה שלא מחיתי מספיק על תופעות שבסוף הן רק הרחיקו ולא הביאו לתוצאה המיוחלת. בסופו של דבר מדובר במעשים אסורים, לקרוא בשמות גנאי לנשים ולילדים, צריך להיזהר. אם יש בשוליים אנשים שלא נזהרו ייתכן שהיינו צריכים למחות יותר, על זה אני מבקש סליחה ומצטער שלא הייתי גבר מספיק. רצינו כל כך שזה יפול, שזה יעצר, אבל הייתי צריך להיות חזק ולהגיד: זה לא".

הראיון המלא יפורסם בערב יום הכיפורים בכיפה