הרב פנדל לכיפה: "המצב הוא בושה וחרפה, כך זה לא יכול להימשך"

ראש ישיבת שדרות זועם על הסלמה בדרום, ובראיון לכיפה הוא מותח ביקורת על הדרג המדיני, מסביר על המתרחש בין כותלי הישיבה בימים אלו ומצהיר: "אנו מבינים את חשיבות לימוד התורה ומתחזקים מכך אל מול האתגרים"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 25/02/20 09:36 ל בשבט התשפ

הרב פנדל לכיפה: "המצב הוא בושה וחרפה, כך זה לא יכול להימשך"
הרב דוד פנדל, צילום: ויקפדיה, cc-by-sa

אמש אירע מקרה מפחיד ביותר סמוך לישיבת ההסדר בשדרות. רקטה שנורתה מרצועת עזה נפלה סמוך לישיבה וגרמה לבהלה גדולה בקרב התלמידים. שוחחנו על התחושות בישיבה עם ראש ישיבת ההסדר שדרות, הרב דוד פנדל בימים שאחרי ועל ההיערכות בישיבה לקראת הבאות. 

"פחדנו מאד בישיבה על הזוגות הצעירים, הנשים בהריון שלא יכולות לרוץ לאזור ממוגן ועשויות להפיל את העובר חלילה. הבחורים עצמם הם בגיל אחר והם מסוגלים לרוץ אז היה פחות חשש. מה שכן - הרסיסים גרמו לנזק למשרד שלי. החלונות התנפצו לרסיסים וזה מחזה לא נעים" הסביר הרב.

"המצב הזה הוא פשוט בושה וחרפה ולא יכול להימשך יותר", מתח הרב פנדל ביקורת על המצב, "זו תוצאה ישירה של הטעות הנוראית, של ההתנתקות. אין לי ביקורת כלפי נתניהו, הוא בסך הכל נקלע לסיטואציה איומה שהביאה עלינו קדימה (המפלגה, מ.ס) ועושה את מה שהוא יכול. אבל הקו של נסיגות והתרפסות שהחל בהתנתקות חייב להיפסק"

הרב הסביר כי הישיבה טרם מוגנת לחלוטין, וכי תחילת קמפיין המיגון שלה מתחיל היום, מה שהופך את האירוע שהתרחב סמוך לישיבה למסוכן אף יותר. "ברור שחלק מהתלמידים מפחדים ורצו לחזור הביתה, אבל הם מבינים את תפקידם בעם ישראל ואת חשיבות לימוד התורה והם מתחזקים מכך. אבל אנחנו עומדים איתנם אל מול האתגרים ולא מפחדים מהם".

צפו בתיעוד הירי: 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן