אחרי ההודעה שהופצה, במועצה אזורית שומרון מבהירים: ההודעה מזוייפת

לאחר ההודעה על סגירת קבר יוסף למבקרים, במועצה איזורית שומרון מבהירים: ההודעה מזוייפת. בהודעה נאמר כי שר הביטחון החליט לסגור את המתחם עד להודעה חדשה. במועצה אומרים: סגירה חד פעמית בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/22 20:48 ד בתשרי התשפג

אחרי ההודעה שהופצה, במועצה אזורית שומרון מבהירים: ההודעה מזוייפת
קבר יוסף, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הערב (ה') פורסם כי בהוראת שר הביטחון בני גנץ מתחם קבר יוסף נסגר למתפללים ישראלים עד להודעה חדשה על רקע המצב הביטחוני המורכב, ופעילות צה"ל בערים הפלשתיניות. במועצה אזורית שומרון מבהירים: ההודעה מזויפת.

בהודעה של מנהלת הקבר ומועצה אזורית שומרון נכתב: "הודעה שהופצה כביכול בשם מנהלת קבר יוסף על ביטול כניסות לקבר יוסף אינה נכונה ומזוייפת. הכניסה הספציפית שהייתה אמורה להתקיים השבוע, נדחתה עי חטיבת שומרון בתיאום מלא עם המועצה האזורית שומרון ומנהלת קבר יוסף של המועצה, וייקבע מועד חדש במקומה. הכניסות המתוכננות לזמן הקרוב תתקיימנה בע"ה על פי הלוז המתוכנן. אנו שולחים ברכת חזק ואמץ לחיילי צהל וכוחות הבטחון העומדים על משמר ארצנו".

ההודעה שפורסמה אינה נכונה

כאמור, מוקדם יותר פורסם שמנהלת קבר יוסף סגרה את המתחם למתפללים עד להודעה חדשה  בהוראת שר הביטחון. בהודעה שפורסמה נכתב: "בצער רב במערכת הביטחון ובהוראת שר הביטחון, עד להודעה חדשה לא יהיו כניסת מתפללים לציונו של יוסף הצדיק בשכם" במנהלת התנצלו על העיכוב בעדכון המתפללים ואמרו: "מחילה שרק עכשיו מעדכנים" והוסיפו: "בתפילה לתקופה טובה יותר ובע"ה אנחנו עוד נחזור ליוסף הצדיק"

על רקע ההודעה שפורסמה, בימין תקפו

על רקע מה שפורסם, תקפו בימין. אליהו ליבמן ראש מועצת קרית ארבע-חברון כתב: "בתקופה מורכבת זו, ראוי שנזקוף את גאוותנו הלאומית ונכריז בקול גדול "עוד יוסף חי". ובטח לא ניתן פרסים לטרור, ומה שמשרד הבטחון עושה כעת זה בהחלט מתן פרס לטרור, יש לתקוף ביד קשה ובכל אמצעי העומד לרשותנו מי שמעיז להרים את ידו. כשמדינת ישראל נטשה שטח היא לא קיבלה שלום היא קיבלה טרור עוד יותר קרוב לבית, ראינו את זה בלבנון וראינו את זה בעזה. אני מציע למערכת הבטחון לחזור בה ולאפשר לקיים תפילות בכל אתר יהודי ברחבי יהודה ושומרון. אנחנו בקרית ארבע חברון מצפים לעשרות אלפי מבקרים בחג הסוכות שיגיעו להתפלל במערת המכפלה".

לפני כחודש: ירי על אזרחים שנכנסו לשכם ללא תיאום

כזכור, לפני כחודש חמישה אזרחים ישראלים נכנסו ללא תיאום אל העיר שכם בכדי להתפלל במתחם קבר יוסף, ובזמן שהותם בעיר התבצע ירי לעברם על ידי מחבלים. החבורה יצאה מהרכב ונמלטה אל תוך מתחם הקבר כהמחבלים הציתו את רכבם שנשאר נטוש. כוחות צה"ל נכנסו למרחב על מנת לחלץ את האזרחים, והם חולצו על ידי הלוחמים ופונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים. שני מתפללים נפצעו מתוך החמישה, כאשר אחד באורח קשה ואחר באורח בינוני.