כהנא עוקץ את מעוז: בגלל סמוטריץ' יש הכרה בגיור רפורמי

יו"ר מפלגת נעם תקף את ההחלטה של בית המשפט להכיר בגיור פרטי לצורך חוק השבות: "הפרוגרסיבים הרגרסיביים ממשיכים לדהור, גיור רפורמי קרוב מתמיד" | כהנא עקץ: "אם אתה מחפש את האחראי הישיר להכרה בגיורים רפורמים במדינה, הוא ראש המפלגה שלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/22 13:10 ד בתשרי התשפג

כהנא עוקץ את מעוז: בגלל סמוטריץ' יש הכרה בגיור רפורמי
כהנא משיב למעוז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בר אשר, פסקה היום (ה') כי יש להכיר בגיור פרטי בבית דין מקרב הציונות הדתית. בפסק הדין התקבלו עתירותיהן של שתי העותרות ונקבע כי הגיור שעברו בבתי דין אורתודוכסיים פרטיים לגיור, מוכר לשם קבלת מעמד עולה מכוח חוק השבות, תש"י-1950. בתי הדין לגיור אשר במסגרתם נערך הליך הגיור של העותרות נמנים עם רשת 'גיור כהלכה – בית דין ציוני דתי לגיור', שהקים הרב נחום רבינוביץ', שעם רבניו ודייניו נמנים כשישים רבנים ודיינים בולטים וחשובים מקרב הציונות הדתית, לרבות רבני צהר. יו"ר נעם, חבר הכנסת אבי מעוז תקף בחריפות את ההחלטה של בית המשפט.

"הפרוגרסיבים הרגרסיביים ממשיכים לדהור. כך עובדת השיטה: עמותות מלמטה ושופטים מלמעלה שבמשותף מכרסמים עוד ועוד בזהותה היהודית של המדינה ודוהרים אל עבר מדינת כל אזרחיה. 'גיור' רפורמי קרוב מתמיד. בקרוב נוביל את תהליכי התיקון והחקיקה הנדרשים, מתוך הקואליציה בראשות נתניהו", כתב מעוז.

אבי מעוז

אבי מעוז צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

כהנא: הכרסום בזהות היהודית של המדינה נובע בעיקר מגישת הכל או כלום

השר לשירותי דת לשעבר, חבר הכנסת מתן כהנא, הגיב לדבריו של יו"ר נעם ואמר: "חבר הכנסת מעוז, הכרסום בזהות היהודית של המדינה נובע בעיקר מגישת הכל או כלום' שאתה וחבריך למפלגה מובילים. כשהרב דרוקמן קרא להתקדם עם מתווה ניסים בעניין הגיור, היה זה בצלאל סמוטריץ' שבלם בניגוד לדעת הרב. אז אם אתה מחפש את האחראי הישיר להכרה בגיורים רפורמים במדינה, הוא ראש המפלגה שלך".

צילום: דוברות הכנסת

פסיקה מתבקשת הקובעת כי גיורים אלה הם שווי מעמד לגיורים של הרבנות

בפסק הדין הנדון צויין כי אמנם יש ממש בטענת משרד הפנים בדבר הקושי הממשי ליישם את 'מבחן הקהילה המוכרת בישראל' על גיורים שנערכו בישראל, בשל השוני המהותי בין המבנה הקהילתי של קהילות יהודיות מחוץ לישראל לבין מסגרות הגיור בישראל. עם זאת נקבע, כי מעת שנקבע כי לא ניתן לחייב לעבור גיור רק במסגרת מערך הגיור הממלכתי, יש להכיר בגיור שנעשה בבתי הדין הפרטיים אורתודוכסיים לגיור של רשת 'גיור כהלכה – בית דין ציוני דתי לגיור'.  

מטעם רשת בתי הדין לגיור "גיור כהלכה - מבית עתים" בעקבות פסק הדין נמסר: "אנחנו שמחים על פסיקת בית המשפט המחוזי המכירה בגיורים של רשת בתי הדין האורתודוקסיים "גיור כהלכה - מבית עתים" לצורך קבלת מעמד עולה מתוקף חוק השבות".