הנשיא הרצוג מודאג: "מה השלב הבא? יריות? היינו בסרט הזה"

באירוע סליחות בבית הנשיא, הביע הרצוג את דאגתו מהתקריות האלימות המתעצמות בתקופת הבחירות: "למרבה החרדה, אנחנו רואים שמילות הנאצה הופכות לאלימות פיזית. לאגרופים, לתקיפות, לדם שנשפך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 22:01 ג בתשרי התשפג

הנשיא הרצוג מודאג: "מה השלב הבא? יריות? היינו בסרט הזה"
צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

אירוע הסליחות בבית הנשיא מתקיים מדי שנה במוצאי צום גדליה, כזיכרון לרצח גדליה בן אחיקם,  רצח פוליטי הנחשב לאסון היסטורי בהיסטוריה היהודית ולסוף תקופת בית ראשון. בדברים שנשא באירוע הערב (ד'), הביע נשיא המדינה, יצחק הרצוג, את דאגתו בעקבות התקריות האלימות, הפיזיות והמילוליות, המתעצמות בתקופת הבחירות.

"רק אתמול ביקשנו בבתי הכנסת: 'אבינו מלכנו... כלה שנאת חינם מתוכנו'. אנחנו בימי טרום בחירות בישראל. אני לא מתכוון להיות פוליטיקלי קורקט או מנומס במיוחד. אני מוטרד ומודאג. התקריות האלימות בימים ובשבועות האחרונים מדירות שינה מעיניי", אמר הרצוג.

אל תבואו אחר כך עם בקשות הסליחה וההתנצלויות, עצרו עכשיו

עוד הוסיף ואמר כי "האלימות גואה ועולה. אלימות מילולית – האשמות בבגידה, השוואות לנאצים, איומים וקללות – במרחב הציבורי וברשתות החברתיות. אלימות מילולית אף פעם לא נשארת כזו. למרבה החרדה אנחנו רואים שמילות הנאצה הופכות לאלימות פיזית. לאגרופים, לתקיפות, לדם שנשפך".

צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

"אי אפשר שלא לחשוש בחרדה: מה השלב הבא? סכינים? יריות? נפגעים בנפש חלילה? הרי כבר היינו בסרט הזה, והפעם אסור לנו לשתוק. אני מגנה בתוקף את התופעות האלימות האלה. ואומר לכולנו – לפני פוסט הנאצה הבא, לפני ציוץ או טוקבק מלא שנאה, לפני שמתעמתים, תוקפים ומכים, עצרו! אל תבואו אחר כך עם בקשות הסליחה וההתנצלויות, עצרו עכשיו! לפני שיהיה מאוחר מדי", ביקש הנשיא.

קורא לכולם מכל קצוות הקשת הפוליטית: השמיעו קול מתון ואחראי

בסיום דבריו, קרא הרצוג לכל אחד להשמיע קול נגד האלימות. "אני קורא לעם בישראל ולמנהיגים מכל קצוות הקשת הפוליטית: השמיעו קול מתון ואחראי. אל תתנו לקולות הקיצוניים והאלימים להוביל אותנו לתהומות של שנאה. אסור שנראה כאויב – את מי שחושב אחרת מאיתנו".

צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

"כמובן שלמחלוקות יש מקום חשוב בתוכנו, ובלבד שהן מתקיימות בכבוד. בואו נַרְאֶה שיש דרך להגיע להכרעות חשובות, בלי לפרק את הבית. בואו נזכור שיש לנו מדינה לחיות בה יחד גם ביום שאחרי הבחירות. ונזכור תמיד, כולנו כאן יחד, ולא הולכים לשום מקום. חיים ביחד, וחולמים ביחד, ומגשימים ביחד", סיים הנשיא את דבריו.