הנשיא הרצוג מתכוון לפעול להקמת ממשלת אחדות אחרי הבחירות

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשמע אומר בשיחות סגורות כי בכוונתו לפעול להקמת ממשלת אחדות רחבה ככל הניתן, במטרה להביא ליציבות שלטונית | מבית הנשיא נמסר: "הנשיא לא מתכוון להתערב בבחירות ולא עוסק בהרכב הממשלה ובזהות העומד בראשה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/09/22 08:04 כב באלול התשפב

הנשיא הרצוג מתכוון לפעול להקמת ממשלת אחדות אחרי הבחירות
הנשיא הרצוג, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעוד כחודש וחצי ייגשו אזרחי מדינת ישראל אל הקלפי בפעם החמישית בתוך כשלוש שנים וחצי, ישלשלו את פתק הבחירה שלהם ויקוו כי הפעם התוצאה תהיה שונה ותוקם ממשלה יציבה. נשיא המדינה יצחק הרצוג נשמע אומר לאחרונה בשיחות סגורות כי ברצונו לפעול לכך שתוקם ממשלת אחדות רחבה ככל הניתן לאחר הבחירות.

את הדברים שפורסמו הבוקר (א') ב"כאן רשת ב" אמר הרצוג בשבועות האחרונים בשיחות עם חברי כנסת משני צדי המפה הפוליטית, משמאל ומימין. מהדיווח עולה כי חברי כנסת שנכחו בשיחות הללו עם הנשיא מעידים שהוא אמר להם כי לאחר הבחירות יש בכוונתו לפעול להקמת ממשלת אחדות רחבה ככל שניתן שתביא לייצוב המערכת הפוליטית.

מבית הנשיא נמסר כי "הנשיא לא מתכוון להתערב בבחירות ולא עוסק בהרכב הממשלה ובזהות העומד בראשה. בשנה האחרונה לא הסתיר דעתו שיציבות שלטונית חשובה להתמודדות עם האתגרים הגדולים העומדים בפני מדינת ישראל".

שני סקרי מנדטים חדשים שפורסמו במהלך סוף השבוע בערוצי החדשות מוכיחים כי הגוש בראשות יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו משיג 60 מנדטים. 

סקר שערך קמיל פוקס עבור חדשות 13:

הליכוד 32, יש עתיד 24, הציונות הדתית 13, המחנה הממלכתי 12, ש"ס 8, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, מרצ 5, העבודה 5, חד"ש תע"ל 4, רע"מ 4.  מי שעדיין לא עובר את אחוז החסימה אלו מפלגות הבית היהודי בראשות שרת הפנים איילת שקד וצעירים בוערים בראשות הדר מוכתר, גם בל"ד זוכה ל-1.2% בלבד מסך הקולות. בחלוקה לגושים נראה כי כאמור גוש נתניהו 60, לפיד 56, חד"ש-תע"ל 4.

בסקר מדגם שפורסם בחדשות 12:

הליכוד 33, יש עתיד 23, המחנה הממלכתי 12, הציונות הדתית 12, ש"ס 8, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, העבודה 6, מרצ 5, חד"ש תע"ל 4, רע"מ 4. גם כאן שקד ומוכתר לא עוברות את אחוז החסימה. בחלוקה לגושים נראה כי  נתניהו 60, לפיד 56, חד"ש תע"ל 4.