צפו מטעני חבלה ואש כבדה: תיעוד ממצלמות הקסדה של הלוחמים בפעילות בג'נין

צה"ל ומג"ב פרסמו תיעוד מהפעילות במחנה הפליטים ג'נין בו חוסל אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בדיזינגוף | בתיעוד נראה פיצוץ מטען שהוצב נגד כוחות הביטחון וחיסול אחד המחבלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 18:10 ג בתשרי התשפג

מטעני חבלה ואש כבדה: תיעוד ממצלמות הקסדה של הלוחמים בפעילות בג'נין
כוחות צה"ל בג'נין. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

הבוקר (ד') פעלו במשך שעות מסתערבי מג"ב איו"ש יחד עם פלוגת מג"ב ג'נין וסיירת נח"ל על פי הכוונת שב"כ במחנה הפליטים ג'נין תחת אש כבדה למעצרם של שני מבוקשים בפעילות טרור. שני המבוקשים היו מעורבים במספר פיגועי ירי בתקופה האחרונה, בהם פיגוע הירי לעבר טרקטור של משרד הביטחון סמוך לכפר ג'למה והייתה בכוונתם לבצע פיגועים נוספים. 

כאשר הגיעו מסתערבי מג"ב לבית בו היו המבוקשים, התפוצצו מספר מטעני חבלה עוצמתיים ובנוסף נפתחה אש. מסתערבי מג"ב הגיבו בירי ובחילופי האש ניטרלו את שני המבוקשים. במהלך הפעילות וביציאת הכוחות מספר מחבלים במרחב פתחו באש חיה לעבר כוחות משמר הגבול וצה"ל שהגיבו בירי וזוהו מספר פגיעות במחבלים נוספים.

שני מבוקשים הוגדרו על ידי מערכת הביטחון כפצצה מתקתקת

רפ"ק א', מפקד פלגה שהיה אחד מהמפקדים שהובילו את הפעילות בשטח סיפר: "במהלך הבוקר יחידת ימ"ס איו"ש ביצעה פעילות ללכידת שני מבוקשים שמוגדרים על ידי מערכת הביטחון כפצצה מתקתקת. היחידה תכננה לבצע את הפעילות כנוהל הוצאת המבוקשים מחוץ למבנה. מיקום הפעילות הוא מיקום מאוד מורכב במחנה הפליטים ג'נין ובשלב הראשוני, לוחמי היחידה סגרו את הבמנה. תכננו להתחיל לכרוז מחוץ למבנה כדי להוציא את המבוקשים החוצה, בשלב הזה המבוקשים פיצצו מטעני רבי עוצמה לעבר הכוחות. במהלך הפיצוצים גם ניסו להימלט מהמבנה כאשר הם חמושים. לוחמי היחידה זיהו את הבריחה של וסיכלו את הבריחה והרגו את שני החמושים".

אחד המחבלים - אחיו של המחבל מדיזינגוף

בפעילות משותפת של משמר הגבול, שב״כ וצה״ל למעצרם של רחמאן חאזם, תושב  ג׳נין, אחיו של ראעד חאזם, המחבל אשר ביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב בו נרצחו שלושה אזרחים ושל מחמד אלונה, תושב ענזה במוצאו שהתגורר לאחרונה בג׳נין. השניים היו מעורבים במספר פיגועי ירי בעת האחרונה, בהם פיגוע הירי לעבר טרקטור של משרד הביטחון סמוך לכפר ג׳למה (13/9) וכן עלו בכוונות לפיגועים משמעותיים נוספים בתקופה הקרובה.

https://twitter.com/EladHumi/status/1575029444670271488

במסגרת ניסיון המעצר נפתחה אש ופוצץ מטען רב עוצמה לעבר מסתערבי מג"ב ובחילופי האש נהרגו חאזם ואלונה. במקום נתפסו מספר אמצעי לחימה.במהלך פעילות הכוחות נפתחה לעברם אש מחמושים שהגיעו לאיזור. הכוחות השיבו באש לעבר היורים וזוהו פגיעות בחמושים.