תיעוד מחבל יורה על כוח צה"ל ומחוסל מיידית על ידי צלף | צפו

בעת פעילות צה"ל בג'נין, כותר וחוסל אחיו של המחבל מדיזנגוף עבד חזאם. במהלך הפעילות ניסה מחבל נוסף לירות על חיילי צה"ל וחוסל על ידי צלף בפגיעה ישירה | צפו בחיסול המדוייק

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 11:16 ג בתשרי התשפג

מחבל יורה על כוח צה"ל ומחוסל מיידית על ידי צלף | צפו
המחבל, צילום: צילום מסך טוויטר

פעילות צה"ל בג'נין. צה"ל כיתר הבוקר (ד') את ביתו של המחבל מרחוב דיזינגוף וחיסל את אחיו של המחבל. בעת הפעילות הושלכו לעבר הכוחות מספר מטענים. מחבל נוסף ניסה לירות לעבר הכוחות אך חוסל על ידי צלף בפגיעה ישירה. 

תיעוד, המחבל יורה ומחוסל | צפו: 

האח והאב החשודים בסיוע למחבל

כאמור, מסתערבי משמר הגבול וכוחות צה"ל פעלו בהכוונת שב"כ ללכידתם של שני מבוקשים בפעילות טרור. במהלך חילופי האש נהרגו שני המבוקשים מירי מסתערבי מג"ב.  פעילות משותפת של משמר הגבול, שב״כ וצה״ל למעצרם של עא רחמאן חאזם, תושב מ.פ ג׳נין, אחיו של ראעד חאזם, המחבל אשר ביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב (שלושה אזרחים ישראלים הרוגים) ושל מחמד אלונה, תושב ענזה במוצאו שהתגורר לאחרונה במ.פ ג׳נין.

השניים היו מעורבים במספר פיגועי ירי בעת האחרונה, בהם פיגוע הירי לעבר טרקטור של משרד הביטחון סמוך לכפר ג׳למה (13/9) וכן עלו בכוונות לפיגועים משמעותיים נוספים בתקופה הקרובה. 

זוהו פגיעות בחמושים. אין נפגעים לכוחותינו

במסגרת ניסיון המעצר נפתחה אש ופוצץ מטען רב עוצמה לעבר מסתערבי מג"ב ובחילופי האש נהרגו חאזם ואלונה. במקום נתפסו מספר אמצעי לחימה. במהלך פעילות הכוחות נפתחה לעברם אש מחמושים שהגיעו לאיזור. הכוחות השיבו באש לעבר היורים וזוהו פגיעות בחמושים. אין נפגעים לכוחותינו.

 נשק מסוג M-16 שתפסו מסתערבי מג"ב על אחד מהמבוקשים

נשק מסוג M-16 שתפסו מסתערבי מג"ב על אחד מהמבוקשים צילום: דובורת המשטרה

הפיגוע בדיזנגוף

כזכור, בפיגוע ברחוב דיזינגוף ביצע המחבל ירי לעבר פאב 'אילקה בר' ולאזרחים שחלפו ברחוב. בפיגוע נרצחו איתם מגיני, תומר מורד וברק לופן ז"ל ונפצעו עוד כ-15 אזרחים. המחבל שברח ליפו תכנן להמשיך את מסע ההרג, אך לפנות בוקר חוסל כשנתקל בלוחמים מהיחידה המבצעית של השב"כ.