פרשת 'לב טהור' ראשי הכת החרדית נעצרו במקסיקו, ילד אחד חולץ ארצה

הכת הקיצונית 'לב טהור' ידועה בקיצוניות שלה ובשטיפת המוח שעוברים חבריה. במעצר שעשו הרשויות במקסיקו שם שוהה כרגע הכת נעצרו ראשי הכת. ישראל עמיר שברח בעצמו, הצליח להחזיר את בנו ארצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 13:07 ג בתשרי התשפג

ראשי הכת  החרדית נעצרו במקסיקו, ילד אחד חולץ ארצה
צילום: shutterstock

כוחות משטרה גדולים הגיעו לפני מספר ימים לעיירה בדרום מקסיקו ופשטו על מתחם הכת 'לב טהור', בפשיטה נעצרו שניים מבכירי הכת: אזרח קנדי ואזרח ישראלי בחשד לסחר בבני אדם, ועבירות מין. הפשיטה התקיימה לאחר שמשטרת מקסיקו אספה ראיות מפלילות נגד מספר אנשים בכת בחשדות של סחר בסמים, אונס ועוד.

לא רוצים לגרש את המשפחות חזרה ארצה

מספר משפחות הועברו לידי גורמי רווחה מקסיקניים ובישראל מקווים שיצליחו לשכנע את המשפחות לחזור לארץ. כאמור, נציגי משרד החוץ מלווים את משפחות הכת, מספקים להם אוכל כשר ומנסים לשכנע את המשפחות לשוב ארצה כשגם האפשרות לבקש מהמקסיקנים לגרשם ארצה נשקלת, אך במשרד לא רוצים לנקות בצעדים חריפים מידי כלפי המשפחות.

הילד חזר לזרועות אביו

ישראל עמיר שסיפורו הופיע בתוכנית 'עובדה' ברח לפני שלוש שנים מהכת הסגורה כשבנו נשאר בכת, מאז ניסה ישראל מספר פעמים להשיב את בנו ללא הצלחה. הפעם עם הפשיטה ומעצר הבכירים שהצליח ישראל עמיר להשיב את בנו, השניים חזרו לארץ. "ישראל זיהה את הבן שלו מהר מאוד, אבל הבן לא זיהה אותו. הוא כן זיהה שיש פה מישהו שאוהב אותו" סיפר אחד מהנציגים הישראלים שהשתתפו בפשיטה, איש המוסד לשעבר דני לימור.

לימוד הוסיף: "אנחנו עוקבים אחרי הכת עוד מאז שהייתה בגואטמלה, במהלך החודשים האחרונים, הצלחנו בשיתוף פעולה עם מערכת המשפט במקסיקו לבנות תיק נגד הכת. זה הוביל בסופו לפשיטה שנועדה לעצור חלק מהמנהיגים שנגדם יש עדויות על הזוועות שהם עשו" וסיכם: "זה ממש לא נגמר, יש עוד קבוצה של הכת בגואטמלה, ויש קבוצות שמפוזרות במקומות אחרים. עם זאת, מדובר במכה מאוד חזקה. עכשיו כשחברי הכת מפוזרים ונגמרים לה המנהיגים, היא נחלשת".