בנט: זאת הסיבה שלא מנעתי את מינוי מני מזוז

לאחר הסאגה סביב מינויו של שופט בית המשפט העליון לשעבר ליושב ראש הוועדה למינוי בכירים והסירוב של בנט להטיל וטו, ראש הממשלה לשעבר מסביר: "זה יהיה חוסר אחריות לא למנות רמטכ"ל בתקופה ביטחונית רגישה בלבנון ובעזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/22 14:59 יז באב התשפב

בנט: זאת הסיבה שלא מנעתי את מינוי מני מזוז
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שהממשלה אישרה היום (א') את מינויו של שופט ביהמ"ש העליון (בדימוס) מני מזוז, ליו"ר הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים, נחשף מה נפתלי בנט אמר בישיבת הממשלה בה הצביע בעד המינוי.

ראש הממשלה החליפי אמר בישיבה: "זה יהיה חוסר אחריות לא למנות רמטכ"ל בתקופה ביטחונית רגישה בלבנון ובעזה, לכן לא אטיל וטו. מדינת ישראל נמצאת במצב ביטחוני רגיש. חזבאללה וכריש, מב"ם בסוריה, מבצע עלות השחר שהיה כעת בעזה. אנחנו נכנסים לסבב בחירות ולא יודעים כמה זמן זה יימשך. יש שני מועמדים, שניהם מצוינים. חייבים להניח את צרכי הביטחון מעל לפוליטיקה".

כזכור, שרת הפנים איילת שקד ביקשה מבנט להטיל וטו, אך הוא סירב. שקד אמרה בדיון: "לאורך כל השנים אני טוענת שההגבלות שהיעוץ המשפטי מטיל על ממשלות מעבר סותרות את לשון החוק ומונעות מהממשלות לעבוד ומוטלות עליהן עוד ועוד הגבלות".

בן גביר: "חייב להדליק נורות אדומות"

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לאישור מינויו של מני מזוז: "המחטף במינוי מני מזוז ליו״ר הוועדה למינוי בכירים, של ממשלת המעבר חייב להדליק נורות אדומות. ממשלת "השינוי לרעה" מנסה בכל דרך לבצע מחטפים ולמנות את אנשי שלומה. תחשבו שהימין היה מנסה לבצע מינוים כאלה, איך כל יפי הנפש ואבירי שלטון החוק היו זועקים. לא ימין - לא מעניין".