ראש ממשלת בריטניה עדכנה את לפיד: שוקלת בחיוב את העברת השגרירות לירושלים

העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" דווח הבוקר כי במהלך הפגישה בין המנהיגים בשולי עצרת האו"ם, טראס עדכנה את לפיד כי היא שוקלת "בחיוב" את העברת השגרירות הבריטית מתל אביב לירושלים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/09/22 07:35 כו באלול התשפב

ראש ממשלת בריטניה עדכנה את לפיד: שוקלת בחיוב את העברת השגרירות לירושלים
לפיד וליז טראס, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש לפנות בוקר (ה') עם ראש ממשלת בריטניה ליז טראס במסגרת ביקורו המדיני בניו יורק. העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" דווח הבוקר כי טראס שוקלת "בחיוב" את העברת השגרירות הבריטית מתל אביב לירושלים.

על פי הדיווח, טראס הודיעה ללפיד על הדבר במהלך פגישתם שהתקיימה לפנות בוקר בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. טראס אמרה שהיא מבינה את "החשיבות והרגישות" במיקום השגרירות הבריטית. נציין כי עוד בעבר כשכינה כשרת החוץ של בריטניה, הבטיחה לבחון את העניין.

מאוחר יותר, צייץ לפיד תודה בחשבון הטוויטר שלו: "מודה לידידתי הטובה, ראש ממשלת בריטניה ליז טראס, שהודיעה כי היא שוקלת בחיוב את העברת שגרירות בריטניה לירושלים בירת ישראל - אנחנו נמשיך לחזק את השותפות בין המדינות".

פגישת המשלחות |

פגישת המשלחות | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

במהלך הפגישה בין המנהיגים, ראש הממשלה הביע את "תנחומיו העמוקים", שלו ושל העם בישראל, על מותה של המלכה אליזבת השנייה. בנוסף, המנהיגים דנו בהמשך הידוק היחסים הבילטרליים בין המדינות, והורו לצוותיהם לקדם את המו"מ על הסכם סחר חופשי במהירות רבה.

לפיד בירך את טראס על בחירתה והביע את ביטחונו שתחת הנהגתה נביא את היחסים בין ישראל לבין בריטניה לשיאים חדשים בשורה של תחומים, בדגש על תחומי הכלכלה והחדשנות, כמו גם בביטחון.  לפיד הדגיש בפני ראשת הממשלה טראס את ההכרח להימנע מפשרות נוספות מול איראן והדגיש כי ציפיית ישראל היא לקידום הסכם ארוך טווח ותקיף יותר שייתן מענה לכל קשת האיומים שמקורם באיראן.

העברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים

ב-6 בדצמבר 2017 נשא נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, את נאום ירושלים בו הכריז כי ארצות הברית מכירה בירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל, וכי הוא הורה לצוות מחלקת המדינה להתחיל בהכנות להעברת את שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים. לאחר כחודשיים הודיעה מחלקת המדינה האמריקאית כי השגריר יעביר את מושבו למתחם הקונסוליה בירושלים לכבוד יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל.

ב-14 במאי 2018 הוכרז על מעבר השגרירות מתל אביב לשכונת ארנונה בירושלים, לבניין ששימש את הקונסוליה של ארצות הברית בירושלים. ביום זה התקיים טקס העברת השגרירות, שבו השתתפו כ-250 אורחים מארצות הברית ועוד אורחים מרחבי העולם.

טקס חנוכת השגרירות בירושלים לפני כארבע שנים וחצי: