לפיד נגד נתניהו: "הוא לא מכיר את הפרטים כי לא קיבל עדכון ביטחוני"

ראש האופוזיציה פרסם אתמול סרטון ברשתות החברתיות, ובו אמר כי "לפיד התקפל לגמרי מול איומי נסראללה" | ראש הממשלה תקף: "האמירה של נתניהו היא חוסר אחריות נורא. זו פגיעה באינטרסים הביטחוניים והמדיניים והכלכליים שלנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/09/22 19:21 כה באלול התשפב

לפיד נגד נתניהו: "הוא לא מכיר את הפרטים כי לא קיבל עדכון ביטחוני"
לפיד נגד נתניהו, צילום: Flash90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם אתמול סרטון אותו בטח במילים "אזרחי ישראל, יש לי הודעה מאוד מדאיגה עבורכם". בסרטון אותו העלה לרשתות החברתיות תקף נתניהו את ראש הממשלה יאיר לפיד על הודעת דוברו שמדינת ישראל מאמינה שצריך להגיע להסכם על הקו הימי בין לבנון לישראל. בנוסף הוא אמר כי "לפיד התקפל לגמרי מול איומי נסראללה". הערב (ד') לפיד הגיב בזעם.

"הייתי ראש אופוזיציה ובמצבים דומים נהגתי אחרת לגמרי"

המתקפה של לפיד הגיעה מניו יורק, שם ינאם מחר מול הכינוס השנתי של העצרת הכללית של האו"ם: "האמירה של נתניהו היא חוסר אחריות נורא. זו פגיעה במשא ומתן של ממשלת ישראל, פגיעה באינטרסים הביטחוניים והמדיניים והכלכליים שלנו", אמר ראש הממשלה.

על הנושא הלבנוני אמר כי "אנחנו בתוך משא ומתן מאוד מורכב ומתקדם. נתתי לצוותי המשא ומתן שלנו פרמטרים ברורים מאוד בתיאום עם שר הביטחון איפה נמצאים הצרכים שלנו בביטחוני, במדיני ובכלכלי", הוסיף רה"מ לפיד. "אם נגיע לזה בתוך שמירה על הפרמטרים האלה - טוב, אם לא - מדינת ישראל חזקה ותדע להגן על עצמה. אני ממשיך את הביטוי 'אופטימיות זהירה'. היום בבוקר ישבנו עם הצוותים האמריקאים, הם הלכו ללבנונים, זה מתנהל כמו שמתנהל משא ומתן".

"ראיתי מה שהוציא נתניהו על זה, זה חוסר אחריות לאומי נורא. ראש הממשלה נמצא בניו יורק בעצרת האו"ם. באמריקה מתנהל משא ומתן מורכב, הוא לא מכיר את הפרטים כי לא קיבל עדכון ביטחוני, זו פגיעה במשא ומתן של ממשלת ישראל, פגיעה באינטרסים הביטחוניים והמדיניים והכלכליים שלנו. זה לא משהו שאפשר לצפות מראש אופוזיציה לעשות סרטונים בשביל קמפיין. אני הייתי ראש אופוזיציה ובמצבים דומים נהגתי אחרת לגמרי".

"לפיד מפקיר את ביטחון ישראל"

מהליכוד נמסר בתגובה: "חוסר האחריות האמיתי הוא של יאיר לפיד שנכנע לאיומי נסראללה ומוסר שטחים ריבוניים של מדינת ישראל לידי חיזבאללה, בהפסד של מיליארדים לאזרחי ישראל ובלי שום פיקוח ישראלי או דיון בכנסת. לפיד מפקיר את ביטחון ישראל".