"חלק מהחזון המדיני" לפיד צפוי להצהיר על תמיכה בהקמת מדינה פלשתינית

לאחר שערך בליץ של פגישות מדיניות עם מנהיגים מהעולם, במהלך הלילה ינאם ראש הממשלה מעל בימת האו"ם, שם הוא צפוי לדבר בעד הקמת מדינה פלשתינית | סמוטריץ': "גנץ ולפיד מובילים תהליך מסוכן שמחזיר את רעיון העוועים הזה אל השולחן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/22 20:23 כה באלול התשפב

לפיד צפוי להצהיר על תמיכה בהקמת מדינה פלשתינית
יאיר לפיד, צילום: Gideon Markowicz/Flash90

רעיון המדינה הפלשתינית חוזר? פגישותיו של ראש הממשלה יאיר לפיד עם המלך עבדאללה ונשיא טורקיה ארדואן היו רגעי השיא של טיסתו לעצרת המרכזית באו"ם. מחר בערב (ה') יגיע גם תורו של לפיד לנאום בעצרת, ועל פי גורם בסביבתו של לפיד, הנושא הפלשתיני עתיד לעלות בנאומו: "מחר בנאום ראש הממשלה ידבר על זה שמדינת ישראל צריכה ללכת לפיתרון שתי המדינות". 

עוד אמר אותו גורם כי "הרבה שנים ראש ממשלה ישראלי לא אמר את זה על בימת האו"ם, ראש הממשלה ידגיש מהם הסיכונים שישראל לא מוכנים לקחת: ישראל לא תעשה שום דבר שיסכן את ביטחון ישראל או את ביטחון אזרחי ישראל אפילו בסנטימטר, אבל היפרדות מהפלשתינים צריכה להיות חלק מהחזון המדיני, חלק מהתפיסה של תקווה מתוך עוצמה".

במערכת הפוליטית מגיבים

במערכת הפוליטית מגיבים לדברים, יושבת ראש מרץ זהבה גלאון הגיבה בחשבון הטוויטר שלה: "מברכת את ראש הממשלה לפיד מיליוני ישראלים ופלשתינים מחכים לאופק מדיני שישים סוף למעגל הדמים. אני קוראת לראש הממשלה לך צעד נוסף קדימה, ותיפגש עם אבו מאזן בעצרת האו"ם".

זהבה גלאון

זהבה גלאון צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא: "אחרי שנים שבהם הימין הצליח להוריד את איוולת המדינה הפלשתינית מסדר היום ולהפוך את אבו מאזן לדמות לא רלוונטית בעולם, מובילים גנץ ולפיד תהליך מסוכן שמחזיר את רעיון העוועים הזה אל השולחן".

גדעון סער הגיב גם וכתב: "הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון תסכן את ביטחון ישראל, רוב העם בישראל ונציגיו לא יאפשרו לזה לקרות".