בנט נגד לפיד: "סיסמאות ריקות כמו 'שתי מדינות' צריכות להישאר בשנות ה-90"

ראש הממשלה החלופי מגיב לדבריו של ראש הממשלה לפיד בעד החזרת פתרון שתי המדינות לשיח הציבורי, ואומר: "על מי אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על פלשתינים? על חמאס, שזוכה לתמיכת רוב הפלשתינים?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/09/22 21:48 כה באלול התשפב

בנט נגד לפיד: "סיסמאות ריקות כמו 'שתי מדינות' צריכות להישאר בשנות ה-90"
בנט ולפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה יאיר לפיד ינאם מחר בערב (ה') בעצרת האו"ם, וכפי שדיווחנו מוקדם יותר, על פי גורם בסביבתו של לפיד, הנושא הפלשתיני צפוי לעלות בנאומו מול מנהיגים ומדינאים רבים: "ראש הממשלה ידבר על זה שמדינת ישראל צריכה ללכת לפתרון שתי המדינות. היפרדות מהפלשתינים צריכה להיות חלק מהחזון המדיני, חלק מהתפיסה של תקווה מתוך עוצמה", אמר הגורם. ראש הממשלה החילופי נפתלי בנט אמר בתגובה כי "אין שום מקום או היגיון להציף מחדש את רעיון המדינה הפלשתינית".

"אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן"

בנט אמר כי צריך לומר את הדברים כהווייתם: "אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן. לא רק בשל זכותנו על הארץ. גם ברמה הפרקטית, אין שום היתכנות או תוחלת למהלך מדיני עם הפלשתינים". 

"אגב, על מי אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על פלשתינים? על חמאס, שזוכה לתמיכת רוב הפלשתינים? על הג'יהאד האסלאמי? על אבו מאזן שבזמנו הפנוי מכחיש שואה ומשלם לרוצחים? הם עצמם מסוכסכים עמוקות ורחוקים שנות אור ממשילות", תהה בנט. "לכן, סיסמאות ריקות כמו 'שתי מדינות', צריכות להישאר בשנות ה-90, יחד עם הרבה אופנות אחרות שעברו מן העולם".

"לא העלתי בדעתי לפגוש את אבו מאזן"

בנט אמר כי מול הרשות הפלשתינית קיימה ממשלתו תיאום בטחוני, ועשתה ככל שביכולתה להביא לשיפור בתנאי החיים של האוכלוסיה הפלשתינית. "אבל", הדגיש בנט: "כראש ממשלה הבהרתי בכל דרך שמשא ומתן מדיני פשוט לא עומד על הפרק. לא העלתי בדעתי לפגוש את אבו מאזן, שמא יתפתחו ציפיות לא ריאליות שעלולות להביא לאכזבה ולתגובת נגד אלימה, כפי שקרה בעבר".

"ההיסטוריה הוכיחה שתא שטח שאנחנו מפנים - הופך מיד לקן טרור. אזרחי ישראל נמצאים כבר שנים תחת איום טילים ורקטות של חמאס מעזה. נסתדר גם בלי איום דומה על לב המדינה מיהודה ושומרון.  מדינות באזור שמייצאות טרור וחוסר יציבות יש מספיק. אין צורך לברוא עוד אחת, יש מאין".

לסיום אמר ראש הממשלה החלופי: "השנה היא 2022, לא 1993. גם ידידי האמת של מדינת ישראל לא מצפים מאיתנו להתפשר על בטחוננו ועתידנו. אין שום סיבה להתנדב לכך".