עלות השחר: אושר פיצוי ליישובי עוטף עזה מיום הגבלת התנועה

אושר פיצוי ליישובי עוטף עזה גם לימי הגבלת התנועה בעוטף שהקדימו את מבצע עלות השחר | ראש הממשלה לפיד: "החוסן שמפגינים תושבי עוטף עזה ראוי לא רק להערכה, אלא גם למעשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/22 17:26 כד באלול התשפב

עלות השחר: אושר פיצוי ליישובי עוטף עזה מיום הגבלת התנועה
החסימות בעוטף, צילום: Flash90

תקנות הפיצויים לתושבים ולבעלי העסקים בעוטף עזה בגין מבצע "עלות השחר" אושרו היום (ג') בוועדת הכספים של הכנסת. בתקנות ניתן מענה לנזק העקיף שספגו תושבי האזור ובעלי המפעלים במהלך המבצע, כאשר לראשונה, ובהתאם להוראת ראש הממשלה יאיר לפיד, הפיצוי יינתן לא רק בגין ימי הלחימה של מבצע "עלות השחר", אלא החל מיום הטלת הגבלות התנועה ביישובים באזור.

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "החוסן שמפגינים תושבי עוטף עזה ראוי לא רק להערכה, אלא גם למעשים. אני מודה לוועדת הכספים ולחברת הכנסת נירה שפק על עבודה מקצועית ונחושה לתת מענה ליישובי העוטף ולעסקים באזור".

כזכור, לפני כחודש שר האוצר קיים פגישה עם ראשי רשויות בדרום והודיע כי כל מי שנפגע כלכלית בשל המבצע ברדיוס של 40 קילומטר מרצועת עזה, יזכה לפיצוי מהמדינה. "תושבים שנעדרו מעבודתם בימים האחרונים, יקבלו פיצוי מהיום הראשון, ולא רק אלו שנמצאים במרחק של 7 קילומטר אלא החלטנו שזה יהיה במרחק של 40 קילומטר. כל אלה שלא הצליחו להגיע למקום העבודה יקבלו פיצוי מלא", אמר אביגדור ליברמן.