בצה"ל מסכמים את מבצע עלות השחר: 97% הצלחה לכיפת ברזל | צפו בתיעוד המצולם

בצה"ל מסכמים את מבצע עלות השחר ומשחררים היום סרטונים מצולמים מהפעילות ההתקפית ומפעילות העורף | מערכת כיפת ברזל יירטה בהצלחה 97% מהאיומים | צפו בסרטונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/22 17:01 יב באב התשפב

בצה"ל מסכמים את מבצע עלות השחר: 97% הצלחה לכיפת ברזל | צפו בתיעוד המצולם
עלות השחר, צילום: דובר צה"ל

לאחר שלושה ימי לחימה הגיע לסיומו מבצע "עלות השחר" וכעת מתפנים בצה"ל לסכם את הישגי המבצע. בדובר צה"ל מפרסמים היום (ג') חומרים מצולמים ונתונים אודות ההישגים המבצעים במהלך הפעילות ההתקפית וההגנתית. מבצע "עלות השחר" החל לאחר שלושה ימי סגר דה פקטו על ישובי העוטף, במתקפה משולבת אל מול איומים מצד הג'יהאד האסלאמי לבצע פיגוע נ"ט. 

עלות השחר

עלות השחר צילום: דובר צה"ל

במהלך המבצע חיסל צה"ל, בסיוע השב"כ, את שני בכירי הג'יהאד האיסלאמי תיסיר ג'עברי וחאלד מנצור, שניהם מפקדי מרחבים שהיו אחראים לניהול המתרחש בארגון ברצועה והיו אנשי הקשר למפקדה הבכירה. ג'עברי וח'אלד תכננו טרם המבצע פיגועים שסוכלו על ידי צה"ל ובין היתר היו אחראיים על התרעת פיגוע הנ"ט שקדמה ליציאה למבצע.

צפו בסיכום המבצע של דובר צה"ל:

במהלך המבצע הותקפו על ידי אמצעים שונים 17 עמדות תצפית - מתוכן 6 מאוישות, 45 מטרות תמ"ס, 8 מוצבים, 8 מחסני אמל"ח, 6 אתרי ייצור אמל"ח, 3 מטרות מערך ימי, 2 בכירים ומנהרה התקפית.

באשר להישגי מערכת "כיפת ברזל" - בצה"ל מדווחים כי 97% הוגדרו כ"מוצלחים" זאת על פי מדיניות היירוט. מדובר בנתון הטוב ביותר שהציגה מערכת כיפת ברזל מאז החל השימוש בה. לשם השוואה, במהלך מבצע עמוד ענן עמדו אחוזי ההצלחה של היירוטים על 86%, בצוק איתן - 89%, בשומר החומות עברו אחוזי ההצלחה את רף 90 האחוזים ועמדו על 94% ובמבצע עלות השחר השיגו 97% כאמור.

צפו בפעילות פיקוד העורף וכיפת ברזל במהלך המבצע:

תיסיר ג'עברי היה מפקד מרחב הצפון של רצועת עזה בארגון הג'יאהד האיסלמי ובמבצע "שומר החומות" היה אחראי, בין היתר, לפגיעת נ"ט בג'יפ אזרחי, אשר הוביל לפציעתו של אזרח ישראל. ח'אלד מנצור היה מעורב לאורך השנים בהוצאת פיגועים רבים, ביניהם הפיגוע ביולי 2004, בו נפצע באורח בינוני מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה פינקי זוארץ ז"ל. כמו כן, נטל ח'אלד מנצור אחריות על הפיגוע בו נהרגו רב-סרן אלירז פרץ ז"ל וסמל-ראשון אילן סביאטקובסקי ז"ל.

צפו בחיסול ג'עברי ומנסור:

צפו בפעילות ההתקפית של צה"ל במהלך המבצע: