עצרת האו"ם נפתחה | דיווח: ארדואן מתכנן להגיע לישראל אחרי הבחירות

עצרת האו"ם נפתחה בניו יורק ולראש הממשלה מתוכננים נאום וגם פגישות מדיניות | לפיד צפוי להיפגש עם עבדאללה מלך ירדן וגם עם נשיא טורקיה ארדואן | דיווח: ארדואן מתכוון לבקר בישראל במסגרת התחממות היחסים עם ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/22 16:13 כד באלול התשפב

עצרת האו"ם נפתחה | דיווח: ארדואן מתכנן להגיע לישראל אחרי הבחירות
לפיד, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

עצרת האו"ם שנפתחה היום (ג') בניו יורק, היא אירוע הדיפלומטיה הגדול של השנה. בעצרת צפויים לנאום כ-150 מנהיגים מכל העולם שידונו בכל הנושאים הבוערים ובעיקר במלחמה באוקראינה. גם ראש הממשלה יאיר לפיד משתתף בעצרת ואף ינאם על בימת האו"ם.

בשולי הכינוס, מתוכננות ללפיד מספר פגישות מדיניות כשהמרכזיות בינהן יהיו עם מלך ירדן עבדאללה ונשיא טורקיה ארדואן. היחסים עם טורקיה נמצאים כאמור בעליה מתמדת בשנה האחרונה ופגישת לפיד-ארדואן תהיה פגישה ראשונה של מנהיגי שתי המדינות מאז 2008. בפגישה צפויים השניים לדון על הנוכחות האיראנית בסוריה ולפיד צפוי לבקש מארדואן למנוע את העברת הכספים מטורקיה לחמאס.

נשיא טורקיה, רג

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן צילום: shutterstock

ארדואן יגיע לישראל?

על פי דיווחים של כלי תקשורת יהודיים בארצות הברית ארדואן מתכוון לבקר בישראל לאחר הבחירות. ארדואן שנפגש אתמול עם גורמים יהודיים בכירים ונציגים של איחוד הרבנים במדינות האסלאם הביע בפניהם את רצונו להגיע לישראל. מוקדם יותר השבוע, נשיא איראן איברהים ראיסי התבטא באנטישמיות כשפקפק בשואה, ארדואן על פי הדיווח הגיב ואמר שהאנטישמיות היא "פשע נגד האנושות".

עבדאללה מלך ירדן

עבדאללה מלך ירדן, יפגש עם לפיד צילום: shutterstock