איפה החליפי? לפיד ממריא לביקור מדיני וגנץ ימלא את מקומו

ראש הממשלה טס לנאום בפני עצרת האו"ם בניו יורק ומי שיחליף אותו הוא לא אחר מאשר שותפו לשעבר ויריבו בהווה שר הביטחון בני גנץ. ראש הממשלה החליפי נמצא בחו"ל גם הוא

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/22 22:58 כג באלול התשפב

איפה החליפי? לפיד ממריא לביקור מדיני וגנץ ימלא את מקומו
לפיד ובנט בישיבת הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה יאיר לפיד ממריא הלילה (ב') לביקור מדיני בניו יורק, שם ישתתף בעצרת האו"ם השנתית. ביום חמישי הוא צפוי לנאום בשם מדינת ישראל בפני עצרת האו"ם. במהלך הביקור צפוי לפיד לפגוש את ראשת ממשלת בריטניה, אליזבת טראס, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס. בנוסף, ייפגש רה"מ עם מזכ"ל האו"ם, אנתוניו גוטרש ואף ייתכנו פגישות נוספות.

מספר חודשים חלפו מאז עזב נפתלי בנט את התפקיד הפוליטי הבכיר ביותר בישראל, ומאז הוא משמש כראש הממשלה החליפי ומחזיק תיק איראן. אולם, דווקא כאשר נדרש למלא את מקומו של ראש הממשלה, מי שיחליף את לפיד כממלא מקום בזמן שהותו בחו"ל הוא לא אחר מאשר שותפו לשעבר ויריבו בהווה, שר הביטחון בני גנץ, כך מדווח הערב הכתב המדיני של חדשות 12, ירון אברהם. בנט לא יוכל לשמש בתפקידו הקודם כממלא מקום זאת מכיוון שגם הוא ישהה באותו הזמן בארצות הברית, והפעם בשיקגו. 

יחד עם ראש הממשלה יצטרפו לביקור גם ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, המזכיר הצבאי לרה"מ האלוף אבי גיל, מנכ"לית משרד ראש הממשלה נעמה שולץ ומזכיר הממשלה שלום שלמה. את הביקור ילוו גם שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, והקונסול הכללי בניו יורק אסף זמיר.