מכתב פתוח מתן כהנא לקצין הסרוג שפרש מצה"ל במפתיע: "אנחנו יודעים שזה קשקוש"

בצל הסערה שהתעוררה לאחר שנודע שאלוף משנה אבינועם אמונה יפרוש מצה"ל, כתב לו חבר הכנסת מתן כהנא מכתב פתוח: "אני מרשה לעצמי לכתוב לך כי נראה לי שלפני 4 שנים הייתי בסיטואציה די דומה לשלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/22 14:00 כב באלול התשפב

מתן כהנא לקצין הסרוג שפרש מצה"ל במפתיע: "אנחנו יודעים שזה קשקוש"
אל"מ אבינועם אמונה, צילום: מאת דובר צה"ל, CC BY-SA 3.0

בשבוע שעבר דווח כי הקצין הסרוג אל"מ אבינועם אמונה החליט לפרוש מצה"ל אחרי שלא קודם לתפקידים אותם רצה. הקצין, שקיבל צל"ש במבצע צוק איתן בעקבות פעילות גדוד 101 שעליו פיקד, זוכה שבחים רבים על יכולותיו ואופן פיקודו, כשמאז שפורסמה הידיעה התפרסמו סיפורים רבים של פקודיו של אמונה, בהם הם מספרים על קצין איכותי ומקצועי.

בעקבות הידיעה החלה סערה מגזרית כשרבים טוענים לאפליה בקידום קצינים חופשי כיפות סרוגות. היום (א') הגיב חבר הכנסת מתן כהנא לאירועים ופנה ישירות לאלוף משנה אמונה.

המכתב של כהנא לאלוף משנה אמונה

במכתב שפרסם כהנא בעמוד הפייסבוק שלו כתב כהנא כי גם הוא חווה דבר דומה לפני כ-4 שנים כשעוד היה בצה"ל וחיכה לקידום. "אני מרשה לעצמי לכתוב לך כי נראה לי שלפני 4 שנים הייתי בסיטואציה די דומה לשלך. אלוף משנה מוערך שמבין שהקריירה הצבאית שלו הגיעה לסיומה, ומסביבו מתקיים מין 'רחש בחש' עמום שלא קודמת בגלל השיוך המגזרי שלך".

מתן כהנא

מתן כהנא | צילום: אביחי סוחר

כאמור, בצל הסערה המגזרית, הגיב כהנא נחרצות לטענות לפיהם אי הקידום קשור לכיפה שלראשו של הקצין וכתב: "אתה ואני יודעים שזה קשקוש. אתה ואני יודעים שהמחשבה הזו מקטינה את החברים המדהימים (והראויים!) שלנו שכן קיבלו את התפקידים וממשיכים להתקדם. אתה ואני יודעים שצה"ל עיוור לשיוך מגזרי".

"להיות גאה ושמח על מה שהיה"

בין היתר כתב כהנא איך הוא הצליח להתמודד עם האכזבה לאחר שלא קודם: "לאנשים האלה, "המאוכזבים" לכאורה, יש שתי דרכים להתבונן על המציאות. להיות גאה ושמח על מה שהיה ולהודות לקב"ה על הזכות לעשות את כל מה שזכינו לעשות. או להיות מריר ומבואס על מה שמאוד רצינו ולא הצלחנו".

כהנא סיים באיחול לקצין המוערך והביע אופטימיות בדבר המשך תרומתו לחברה בישראל: "בטוח שתמצא את הדרך להמשיך לתרום לעם ישראל ולממש את יכולותיך גם מחוץ לצבא. תודה ענקית ובהצלחה בהמשך". בצה"ל הגיבו למקרה ואמרו: "שיקוליו של כל קצין בצה"ל באשר להמשך שירותו הצבאי הם ענייניו האישיים".