הקצין הסרוג שקיבל צל"ש פורש מצה"ל במפתיע

אלוף משנה אבינועם אמונה, מי שהיה מפקד מגלן וקיבל צל"ש על תפקודו כמג"ד 101 בצוק איתן, פורש מצה"ל לאחר 24 שנות שירות | אמונה זכור כמי שביקש שיעבוד לצידו דובר בשל אורח חייו הדתי והותקף על ידי עיתון 'הארץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/22 23:19 יא באלול התשפב

הקצין הסרוג שקיבל צל"ש פורש מצה"ל במפתיע
אל"ם אבינועם אמונה, צילום: דובר צה"ל

הקצין הסרוג, אלוף משנה אבינועם אמונה, פורש מצה"ל לאחר 24 שנות שירות צבאי, לאחר שהבין כי לא יקודם למח״ט הצנחנים או מפקד הקומנדו, כך על פי פרסום של הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות, יוסי יהושע. אמונה נחשב לקצין מבטיח ומוערך, ועל תפקודו כמפקד גדוד 101 של הצנחנים במהלך מבצע "צוק איתן" זכה לצל"ש אלוף.

תגובת דובר צה"ל: "שיקוליו של כל קצין בצה"ל באשר להמשך שירותו הצבאי הם ענייניו האישיים ועל כן לא נוכל להתייחס לטענה המובאת בכתבה".

לפני כשנה, מונה הקצין הסרוג למפקד חטיבת החרמון (810) שהחלה את פעילותה כחטיבה מרחבית במילואים. על מינוי זה  אמר בהתרגשות כי "אני מקבל עליי את הפיקוד על החטיבה תוך תחושת שליחות עמוקה וחרדת קודש על האחריות הגדולה המונחת על כתפיי. אנו גדושים רוח נכונה ואיתנה ונכונים להקרבה. נעמוד על המשמר כי בחבל הארץ הזה אין בילתנו עוד". לפני כשנתיים, הוא התמנה לפקד על המכללה לפיקוד טקטי (המלט"ק), הידועה גם כאקדמיה לפיקוד, העוסקת בהכשרת קצינים לתפקידי פיקוד במערך הטקטי.

אבינועם אמונה, התגייס ב-1998 לצנחנים ושובץ בגדוד 101. עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מכי"ם חי"ר וקורס קצינים חי"ר וכיהן בשורה של תפקידים פיקודיים בגדוד 101. לאחר מלחמת לבנון השנייה, מונה לסגן מפקד מגלן. ב-2014 מונה למפקד גדוד 101 והוביל את הגדוד במהלך "צוק איתן". ולאחר מכן התמנה למפקד יחידת "מגלן", משם המשיך לפקד על "עוצבת הגולן". אמונה מתגורר בקצרין שברמת הגולן, נשוי לאורטל ואב לחמישה.

עיתון 'הארץ' תוקף קצין צה"ל בגלל "הדתה"

לפני כארבע שנים, פרסם עיתונאי 'הארץ', אורי משגב כי לעוצבת הגולן היה אמור להתמנות נציג חדש של דובר צה"ל לפי התקן הצה"לי. בין המועמדות המתאימות לשיבוץ באותה עת היו חיילות.  אל"מ אמונה ביקש שישבצו לצדו חייל והוא הסביר שיותר נוח לו עם גבר לצדו. משגב אומר במאמר ב'הארץ' כי "על פי המידע שבידי, הוא נימק את בקשתו במשפט - לא נעים לנסוע עם אשה בפאג'רו". בעקבות בקשתו, אכן מונה דובר לחטיבה ולא דוברת.

משגב כתב כי "לכאורה, לא אסון. אמונה לא דרש ולא הציב אולטימטום, רק ביקש יפה, והמערכת התחשבה בצרכיו המיוחדים. אלא שבפועל מדובר בהדתה לכל דבר - שקטה, אפורה, זוחלת. פעמים רבות, כך בדיוק זה עובד."