צל"ש לגיבור הימ"מ ז"ל: "הציל יחד עם מ' את חייו של סנ"צ ש'"

לפני כארבעה חודשים נהרג לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל במהלך קרב יריות סמוך לג'נין | מפקד מג"ב המליץ, והמפכ"ל אישר, להעניק צל"ש מפכ"ל לרנ"ג נעם ולרס"מ מ' שהצילו את חייו של מפקד פלגה בימ"מ שנפצע באורח אנוש בתחילת אפריל 2022

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/22 08:59 כב באלול התשפב

צל"ש לגיבור הימ"מ ז"ל: "הציל יחד עם מ' את חייו של סנ"צ ש'"
קברו הטרי של נעם רז ז"ל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל נהרג במהלך חילופי אש עם מחבלים בכפר בורקיו סמוך לג'נין לפני כארבעה חודשים. רז, ממקימי היישוב קידה בבנימין הותיר אחריו אישה ושישה ילדים, יקבל צל"ש על פעולה אותה ביצע חודש וחצי לפני נפילתו.

משפחתו של נועם תקבל את הצל"ש בשמו

מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן המליץ, והמפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי אישר להעניק צל"ש מפכ"ל לרנ"ג נעם רז ז"ל ולרס"מ מ' - שני הפרמדיקים מהימ"מ שהצילו את חייו של סנ"צ ש', מפקד פלגה בימ"מ אשר נפצע באורח אנוש בתחילת אפריל 2022 בקרב יריות עם מחבלים סמוך לג'נין. 

את צל"ש המפכ"ל יקבלו השניים לצד כ-70 צל"שים ועיטורים שיעניקו במשטרה בחודש נובמבר על פעילותם יוצאת הדופן של שוטרים ולוחמי מג"ב בשנתיים האחרונות. משפחתו של נועם ז"ל צפויה לקבל את הצל"ש בשמו. 

נעם רז ז"ל

נעם רז ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

מפקד מג"ב והמפכ"ל החליטו על הצל"ש לאור גבורתם ואומץ ליבם של השניים שהעניקו טיפול רפואי במהלך קרב יריות ואש תופת שנורתה לעברם בכיוון המחבלים. "נועם ז"ל הציל יחד עם מ' את חייו של סנ"צ ש' בטיפול המקצועי שהעניקו לו ובמהירות שהכינו אותו לפינוי רפואי מהמקום תוך שהם מסכנים את חייהם למען מפקדם הנערץ", כך נכתב בנימוק לצל"ש.

נעם, בן ה-47 התגורר יחד עם אפרת רעייתו וששת ילדיהם ביישוב קידה שבבנימין, והיה בין מקימיו. נעם התגייס ליחידת הימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף. לאחר מותו הועלה רז לדרגת רנ"ג, הגבוהה ביותר בדרגות הנגדים.